کد خبر: 18529
A

بازتاب ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های عربی

این سایت خبری در ادامه به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، ‌وزیر کشور نوشت: ۷۰ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

بازتاب ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های عربی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، العهد نوشت: نام نویسی داوطلبان  شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران به مدت پنج روز آغاز شد و انتخابات ریاست جمهوری در ۱۹ می همزمان با پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

این سایت خبری در ادامه به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، ‌وزیر کشور نوشت: ۷۰ درصد  مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

اسپوتنیک عربی نیز نوشت: صبح سه شنبه نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و به نقل از رحمانی  فضلی، ‌وزیر کشور ایران زمان نام‌نویسی حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی ایران نامشخص است.

روزنامه الکترونیکی سبق نوشت: نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران به طور رسمی آغاز شد و پس از پایان  نام‌نویسی، شورای نگهبان هشت نفر از نامزدها را تایید صلاحیت خواهد کرد تا به رقابت انتخاباتی بروند.

الصباح العربی نوشت: نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز صبح آغاز شد و بزرگترین رقیبان حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی ایران رئیسی و حمید بقایی خواهند بود.

رویترز عربی نوشت:‌یک عالم دینی اصولگرا اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ایران کرد.  ابراهیم رئیسی اعلام کاندیداتوری کرد تا بزرگترین رقیب روحانی باشد.

روزنامه ایلاف نوشت:  نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و قرار است دوازدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری در می برگزار شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در ۲۵ فوریه اعلام کرد که برگزاری انتخابات در کشور سلامتی نظام جمهوری اسلامی ایران راتضمین می‌کند و امیدهای مردم رابار دیگر زنده خواهد کرد.

عیون الخلیج نیز نوشت:‌نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران صبح امروز به طور رسمی آغاز شد، سپس به اظهارات عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پرداخت.

الجزیره نوشت:‌ابراهیم رئیسی بزرگترین رقیب روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران خواهد بود، سپس به سوابق ابراهیم رئیسی پرداخت.

المنار نوشت:‌ نام‌نویسی نامزدها انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۰ صبح ۳۶ نامزد نام نویسی کردند تا وارد انتخابات ریاست جمهوری ایران شوند.

الغدنیوز نوشت:‌نام‌نویسی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران صبح امروز آغاز شد و تا ۵ روزآینده ادامه خواهد داشت، انتخابات ریاست جمهوری ایران ۱۹ می برگزار خواهد شد.

الغد نیوز در ادامه نوشت:‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی ایران کاندیداتور جریان اصلاح‌طلبان و ابراهیم رئیسی کاندیداتور اصولگرایان به شمار می رود.

نجوم مصریه نوشت: زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران سوالی است که افکار مردم جهان را مشغول کرده است و  انتظار می‌رود که در این انتخابات مردم زیادی شرکت کنند و رقابت تنگاتنگی بوجود آید؛ زیرا مسئولان انتخاباتی می‌گویند که بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

نجوم مصریه در ادامه نوشت: زمان انتخابات ۱۹ می ۲۰۱۷ و همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خواهد بود و امروز سه شنبه نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت و پس از ‌آن شورای نگهبان ۸ نامزد را تائید صلاحیت خواهند کرد و مدت زمان تبلیغات انتخاباتی ۲۰ روز خواهد بود.

مصر ۲۴ با بیان این که ۷۰ درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد، سپس به سخنان رحمان فضلی وزیر کشور پرداخت.

روزنامه العرب نوشت: انتظار می رود که حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی ایران رقابت سختی با ابراهیم رئیسی داشته باشد و یک روز پس از اینکه ابراهیم رئیسی اعلام کاندیداتوری کرد. حسن روحانی در یک سخنرانی به دستاوردهای دولت خود پرداخت اما به طور رسمی اعلام کاندیداتوری نکرد.

این روزنامه در ادامه به سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان پرداخت.

الاباء نوشت: نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و تا لحظه ارسال این گزارش 100  نفر نام نویسی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر