کد خبر: 18592
A

واکنش ابتکار به ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری بر لزوم رعایت مبانی اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی، درباره ثبت‌نام احمدی نژاد نیز گفت: کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است.

واکنش ابتکار به ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیأت دولت در ارتباط با آخرین اخبار حوزه محیط زیست، اظهار کرد: لایحه هوای پاک پیشرفت بسیار خوبی داشته است. خوشبختانه تا بند هجدهم نیز تصویب شده است. البته یک بند آن به کمیسیون ارجاع شده که امیدواریم چون بندی مهم و در ارتباط با استقرار صنایع است تصویب شود.

رییس سازمان محیط زیست ابراز امیدواری کرد: لایحه‌های بعدی آن نیز تصویب شود چرا که می‌تواند به بهبود کیفیت هوا در همه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: این لایحه بسیار پیشرو و سازگار با کشور ما است و می‌تواند به ارتقا و بهبود کیفیت هوای همه نقاط کشور از جمله کلانشهرها و نقاطی که تحت تأثیر گردوغبار قرار می‌گیرند کمک کند.

ابتکار افزود: ما بسیار امیدواریم که با تصویب این لایحه در مجلس گام‌های بسیار خوبی برای کشور برداشته شود.

وی در ارتباط با نزدیک شدن به فصل زیست گونه‌ای از حشرات شهری به نام پشه سفید یا عسلک پنبه، گفت: این موضوع به سازمان محیط زیست مربوط نمی‌شود و به موسسه دفع آفات و شهرداری‌ها ارتباط پیدا می‌کند.

ابتکار عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که در محیط‌های شهری، شهرداری‌ها تا جایی که ممکن است از سموم غیرشیمیایی برای درختان شهری و فضای سبز استفاده کنند و اگر در نهایت مجبور به این کار هستند این کار کاملاً با استانداردها و ضوابط صورت بگیرد. زیرا سمومی که برای فضای سبز در شهرها استفاده می‌شود مستقیماً شهروندان را نشانه می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ، تصریح کرد: من فکر می‌کنم با موازین و چارچوب‌هایی که وجود دارد و مهمتر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری امیدواریم که انتخابات خوبی برقرار شود و همه در این چارچوب حرکت کنیم.

رییس سازمان محیط زیست گفت: رئیس جمهور صحبت‌های خوبی در ارتباط با رقابت‌های انتخاباتی انجام دادند. ایشان اشاره کردند که نباید کاری کنیم تا مبانی اخلاقی که شرافت و کرامت انسانی ما با بحث اخلاق تعریف می‌شود زیر سوال برود. این موضوع رئیس جمهور جدای از اینکه آیا کاندیدای ریاست جمهوری خواهند بود یا خیر مطرح کردند.

وی در ارتباط با ثبت‌نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است. ما امیدواریم اخلاق که یکی از مهمترین چارچوب‌های انتخاباتی است رعایت شود. یکی از مهمترین مولفه‌های انتخاباتی امید و اعتماد مردم به نظام است؛ خدای نکرده با عدم رعایت اخلاق این امید و اعتماد را خدشه‌دار نکنیم.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر