کد خبر: 18596
A

توضیح معاون پارلمانی دولت درباره زمان ثبت‌نام روحانی در انتخابات و استعفای 2 مسئول دولتی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره استعفای نجفی و شریعتمداری،گفت: دولت یازدهم دولتی قانون‌مدار است و رئیس دولت یک حقوقدان هستند و فعالیت‌های آن باید قانونی باشد.

توضیح معاون پارلمانی دولت درباره زمان ثبت‌نام روحانی در انتخابات و استعفای 2 مسئول دولتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان ثبت‌نام روحانی در انتخابات‌ ریاست‌جمهوری، گفت: این سوال را باید از خودشان بپرسید، بنده فقط معاون پارلمانی‌شان هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایشان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حاضر می‌شوند، گفت: این را نیز باید از خودشان سوال کنید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همین زمینه افزود: قطعا برای نیامدن لازم است دلایل گفته شود وگرنه برای آمدن دلیلی نیاز نیست. رویه این گونه بوده که دولتی که یک دوره مسئولیت بر عهده دارد، برای دوره دوم نیز به عنوان نامزد ثبت‌نام می‌کند، هر چند خود آقای رئیس‌جمهور باید به سوال شما پاسخ دهند.

امیری در پاسخ به این سوال که استعفای نجفی و شریعتمداری در راستای برنامه‌های انتخاباتی دولت است، گفت: صندلی آقای شریعتمداری در جلسه هیئت دولت در کنار بنده است و چند جلسه‌ای است که در نشست هیئت دولت شرکت نمی‌کنند و بنده هم دلیل این موضوع را نپرسیده‌ام، اما صندلی ایشان خالی است.

وی درباره استعفای نجفی نیز گفت: از آقای نجفی نیز سوال نکرده‌ام، به هر حال دولت یازدهم دولتی قانون‌مدار است و رئیس دولت یک حقوقدان هستند و فعالیت‌های آن باید قانونی باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: تأکید رئیس‌جمهور این است که کسانی که می‌خواهند در انتخابات فعالیت داشته باشند، باید مُر قانون را رعایت کنند.تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر