کد خبر: 18728
A

حسین‌زاده: جهت‌گیری سیاسی صداوسیما در انتخابات موجب سلب اعتماد مردم می‌شود

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی جهت‌گیری سیاسی صداوسیما در انتخابات را موجب سلب اعتماد مردم و گرایش آنها به شبکه‌های ماهواره‌ای دانست.

حسین‌زاده: جهت‌گیری سیاسی صداوسیما در انتخابات موجب سلب اعتماد مردم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین‌زاده با بیان اینکه صدا و سیما در ایام انتخابات می‌تواند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد، گفت: انتظار آحاد ملت این است که صدا و سیما تبلور خواسته‌های تمام اقشار مردم باشد و بتواند فضای چندصدایی و چند گفتمانی ایجاد کند. لازمه این امر برخورداری عادلانه صاحبان گفتمان‌ها و جریانات سیاسی از این تریبون است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از جهت گیری سیاسی مدیران صدا وسیما و مجریان آن به خصوص در ایام انتخابات تصریح کرد: تمامی کسانی که تایید صلاحیت و وارد عرصه انتخابات می‌شوند مورد پذیرش کلیت نظام هستند؛ لذا حق دارند از تریبون صدا و سیما بهره‌مند شوند. همچنین مردم در این ایام نظارت دقیق‌تری بر عملکرد این سازمان دارند لذا هر قدر صدا و سیما بتواند بی‌طرفی خود را بیشتر نشان دهد و فضای عادلانه‌ای برای همگان ایجاد کند، اقبال مردمی به آن نیز بیش‌تر خواهد بود.

نماینده مردم نقده و اوشنویه در مجلس تصریح کرد: اگر صدا و سیما بخواهد جهت گیری خاص انتخاباتی داشته باشد، اعتماد مردم نسبت به آن سلب خواهد شد و این بزرگترین خسارتی است که به این سازمان وارد می‌شود. متاسفانه گاهی گرایشات نادرست و غیرشفاف از سوی صدا و سیما باعث گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی می‌شود. در حالی که رعایت بی‌طرفی و شفافیت از سوی آن موجب اقبال بیشتر مردم به آن خواهد بود.

حسین‌زاده با بیان اینکه برخی مجریان صدا و سیما رویکرد کاملا جانب‌دارانه‌ای به مسائل سیاسی دارند، افزود: به ویژه در برنامه‌های سیاسی باید اصل بی‌طرفی رعایت شود. البته گاهی ضعف عملکرد فردی برخی مجریان به کار صدا و سیما آسیب می‌زنند اما نهایتا این سازمان در قبال کسانی که نگاه فراحزبی و ملی ندارند، مسئول است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به هر حال در انتخابات نهایتا یک نفر پیروز میدان خواهد بود اما اگر عملکرد صدا و سیما در زمان انتخابات، عملکرد نادرست و جانب‌دارانه‌ای باشد باعث باخت آن نزد مردم خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر