کد خبر: 18744
A

مخالفان سوری مورد حمایت ریاض، مسکو و قاهره در پی تشکیل گروهی جدید

گروه‌های مخالف سوری مورد حمایت ریاض، مسکو و قاهره و دیگر چهره‌های مستقل امروز (شنبه) دیداری برای اعلام تشکیل یک گروه جدید تحت عنوان "کنگره ملی دموکرات سوریه" خواهند داشت.

مخالفان سوری مورد حمایت ریاض، مسکو و قاهره در پی تشکیل گروهی جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در دیدار امروز اسنادی سیاسی که بیانگر رویکرد گروه‌ها برای حل بحران در سوریه است، تصویب خواهد شد و این اسناد، راهکارهای اصلی برای ایجاد کشوری مدنی و دموکرات و تدوین قانون اساسی در سوریه را ارائه خواهند کرد. راه حل سیاسی ارائه شده در این اسناد بر سر اصل اساسی تاکید بر مبارزه با تروریسم،‌ از بین بردن تمامی فرصت‌ها برای شکل گیری مجدد استبداد و ظلم در کشور و حل مسائلی چون تنوع، حقوق افراد و گروه‌ها تحت عنوان وحدت ملی سوریه تا تحقق تغییری چشمگیر در این کشور استوار است.

همچنین اسناد کنفرانس مذکور بر این اصل متمرکز است که عدم تمرکز اداری مناسب‌ترین راه برای ساخت کشور سوریه با تمامی تشکل‌هایش است و بیانیه ژنو در سال ۲۰۱۲ مرجع اصلی اصول و بندهای قانون اساسی در مرحله انتقالی و تدوین قانون اساسی جدید است.

در اسناد یاد شده در توصیف مردم سوریه آمده است، ملتی یکپارچه و متحد هستند که برابری شهروندی میان همه گروه‌هایش وجود دارد و این ملت بر توافقی جامع که در آن دین برای خدا و وطن متعلق به همه است،‌ استوار بوده و هیچ کس نمی‌تواند دین و مذهبی را به کسی تحمیل کند و یا آزادی انتخاب دین را از دیگری بگیرد و مانع از انجام مناسک دینی‌اش شود.

آخرین سندی که از این کنفرانس بیرون می‌آید، سندی ملی مبنی بر عدم عقب نشینی از حتی یک وجب خاک سوریه مانند جولان اشغالی و نیز حق مردم سوریه در بازپس گیری خاکش با تمامی راهکارهای قانونی در جهت مقابله با اشغالگری است.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر