کد خبر: 18761
A

بنیادی: ۵۵۰۰ بازرس بر انتخابات شوراها نظارت می‌کنند

یک عضو کمیته بازرسان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۵۰۰ بازرس کار نظارت بر انتخابات را برعهده خواهند داشت.

بنیادی: ۵۵۰۰ بازرس بر انتخابات شوراها نظارت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهروز بنیادی در گفت‌و گویی، با بیان اینکه هیئت بازرسی انتخابات شوراها به عنوان بازوی کمکی در کنار هیئت نظارت است، افزود: هیئت نظارت مرکزی کشور در انتخابات شوراها ۵ نفر عضو دارد که برای قوی تر شدن نظارت ها در سراسر کشور نیروهایی به کار گیری می شوند.

وی با اعلام اینکه ۶ نفر از مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضاء هیئت نظارت به عنوان مسئول کمیته بازرسی هیئت نظارت مرکزی تعیین شده اند، بیان کرد: از هر استان سه نفر نماینده به عنوان هیئت نظارت و سه نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند.

بنیادی با بیان اینکه بازرسان فقط گزارش می دهند که طبق قانون کارها در حال انجام است یا نه، افزود: آنان مراقب هستند تا خارج از چارچوب خطایی رخ ندهد، به ازاء هر ۱۵ صندوق یک بازرس پیش بینی می‌شود که با کمک فرمانداری‌ها نمایندگان هر شهرستان معرفی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور حدود ۷۵۰۰۰  صندوق استفاده می‌شود، گفت: به رغم اینکه برای این تعداد صندوق حدود ۵۵۰۰ نفر بازرس کار نظارت بر انتخابات را برعهده خواهند داشت ولی اینکه چه تعداد بازرس براساس پراکندگی و سایر موارد به کارگیری شوند هنوز معلوم نیست.

این عضو کمیته بازرسان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه هیئت بازرسی تحت هیئت نظارت مرکزی است و تنها اجرای مر قانون مد نظر است، افزود: از همه بازرسان خواستاریم که به دور از هرگونه مسائل و وابستگی‌های جناحی تنها مر قانون رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسان در تایید صلاحیت ها ورود نمی‌کنند، ولی در خصوص روند برگزاری رای گیری و یا رسیدگی به تایید صلاحیت‌ها به عنوان امین هیئت بازرسی اقدام به تهیه گزارش می کند، ادامه داد: هیچ فردی حق ندارد فردی را از حقوق قانونی خود در انتخابات محروم کند.

بنیادی با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد به خاطر وابستگی جناحی افراد از حضورشان در انتخابات جلوگیری شود و یا تایید صلاحیت نشوند، بیان کرد: بدون شک مردم به هر کسی که تشخیص دهند برای مدیریت شهری، کمک به پیشبرد امور اقتصادی، اجتماعی و رفاهی منطقه مثمر ثمر هست رای خواهند داد.

وی با اعلام اینکه مردم در مرحله اول باید به توانمندی و سوابق افراد توجه داشته باشند، نه جناح‌بندی‌های سیاسی گفت: در هنگام رای دادن باید سوابق مدیریتی و توانمندی افراد مد نظر باشد، ما همچنین توقع داریم کاندیداها پایبند به قانون و طرفدار مردم باشند.

نمانیده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شورای شهر و روستا اظهار کرد: اگر شکوائیه‌ای به دست ما برسد قطعا گزارش‌هایی در این خصوص تهیه می شود.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر