کد خبر: 18796
A

اعتراض کوهکن به هیئت رئیسه مجلس: به حرفم گوش ندهید، ناچارم روی میز بروم!

محسن کوهکن در برابر بی‌توجهی هیئت رئیسه به تذکرهایش، خطاب به لاریجانی گفت: به آقای پزشکیان گفتم که اگر به حرف من گوش ندهید،‌ ناچارم کار آن برادری را انجام بدهم که چون حرفش را گوش ندادید روی صندلی رفت. من هم ناچارم روی میز بروم!

اعتراض کوهکن به هیئت رئیسه مجلس: به حرفم گوش ندهید، ناچارم روی میز بروم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا سلیمی در تذکری در مورد حفظ شأن و اقتدار مجلس گفت: از زحمات هیات نظارت تشکر می کنم، اما در برخی استان ها مدارک داوطلبان انتخابات شوراها به هیات های نظارت شهرستان توسط فرمانداری ها داده نشده است و کار واقعا قفل است. الان روز چهارمی است که شهرستان ها فرصت رسیدگی داشتند. نظارت بر این موضوع هم به عهده مجلس است. نباید کاری کنیم که باعث وهن مجلس شود.

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: البته آقای محمودی شاه‌نشین در هیات نظارت جلساتی گذاشته و تلاش های خود را انجام داده است.

لاریجانی در برابر این تذکر، پاسخ داد: من از شما خواهش می‌کنم وسط بررسی دستور این تذکرها را نگویید. وزارت کشور پیگیری خواهد کرد که مساله حل شود.

در ادامه جلسه، محسن کوهکن نیز نسبت به تذکرهای بی ارتباط به دستور جلسه تذکر داد و خطاب به رئیس مجلس گفت: من خواهشم این است که به عرایض من کامل توجه کنید. استنباط ما این است که 4 ستون برای تذکر و اخطار داریم،‌ دو ستون اول مربوط به جلسه روز جاری است. همکاران ما از این فرصت قانونی استفاده می کنند اما در موضوع صحبت نمی کنند! جناب کواکبیان درخواست تذکر در مورد دستور می دهند اما نکته دیگری را در مورد نطق پیش از دستور شما می گویند! شما هم نمی گویید که این خارج از دستور بود. این روند قبلا هم بوده است.

او ادامه داد: «من خطابم به حضرت عالی نیست،‌ منظور من هیئت رئیسه است. مسئولیت اعضای هیئت رئیسه مشترک است. از همکارانم هم می پرسم که چرا وقتی آقای وکیلی اسامی تذکر دهندگان را پاک می کند، صدای کسی در نمی آید؟‌ چرا خارج از دستور تذکر می‎دهید؟»

کوهکن تأکید کرد: آیین نامه در این رابطه در حال لوث شدن است. در جلسه گذشته به آقای پزشکیان گفتم که اگر به حرف من گوش ندهید،‌ ناچارم کار آن برادری را انجام بدهم که چون حرفش را گوش ندادید، روی صندلی رفت! من هم ناچارم روی میز بروم.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تلاش می کنیم که ماجرا لوث نشود. وقتی وسط دستور جلسه مجلس، تذکر غیر موجه داده می شود، ما مجبوریم گوش بدهیم که بفهیم موضوع چیست. به هر حال از نظر ادب نمی توانم که صحبت آقایان را مدام قطع کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر