کد خبر: 18800
A

کاظم جلالی: شورای نگهبان دو مرتبه قانون اصلاحی مجلس را رد کرد

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: در مجلس هفتم و نهم تلاش مجلس جهت اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با مخالفت شورای نگهبان روبه رو شد.

کاظم جلالی: شورای نگهبان دو مرتبه قانون اصلاحی مجلس را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ کاظم جلالی در نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، ضمن تسلیت به جهت مصیبت وارد شده به برخی از استان‌های کشور و جان باختن و مفقود شدن جمعی از هموطنان، گفت: متاسفانه حوادث به شکل زنجیره وار کشور را احاطه کرده است، زلزله خراسان، سیل و طوفان در مناطق مختلف با ورود سریع و امدادرسانی امدادرسانان جمعیت هلال احمر روبه رو شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی انسان دوستانه است و همانگونه که در سازمان و از سوی مردم انتظار می‌رود عمل می‌کند، خوشبختانه در دوره مدیریت آقای ضیائی تحول خوبی در جمعیت هلال احمر به وجود آمده هرچند حمایت مجلس و مطالبه از جمعیت هلال احمر ضروری است.

وی با یادآوری بحران خیز بودن کشورمان تصریح کرد: نمایندگان در مجلس آمادگی حمایت از جمعیت هلال احمر را داشته و در صورتی که مطالبه ای داشته باشد خواهد شنید.

جلالی در بخش دیگری از اظهارات خود به انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام گسترده افراد اشاره کرد و گفت: برخی مجلس را متهم می کنند و اذعان دارند که ضعف قانونی وجود دارد در صورتی که قانونگذار بسیار تلاش کرده و در مجلس هفتم نیز قانون مفصلی برای ریاست جمهوری تصویب شد اما به دلیل مخالفت شورای نگهبان این قانون نهایی نشد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس نهم نیز قانون خوبی مجددا تدوین شد اما به دلیل رد شورای نگهبان این قانون در نهایت اصلاح نشد. در واقع اصل 115 قانون اساسی که شرایط ریاست جمهوری را تشریح کرده به نظر می رسد دلالت بر حصر داشته بنابراین اظهارنظر و گفت وگوی برخی دوستان و مقصر دانستن قانونگذاری درست نیست.

وی با یادآوری اینکه شرایط قانونگذاری انتخاب ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان مشخص شده است، گفت: آقای دکتر لاریجانی نیز چندی پیش اظهار داشتند که با شورای نگهبان توافق شده تا شرایط انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح و بر روی سایت شورای نگهبان گذاشته شود اما این وعده که در سال 92 داده شده بود هنوز محقق نشده بنابراین مجلس کاری نمی تواند بکند.خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر