کد خبر: 18810
A

رئیس جمهوری: پارس جنوبی سکوی پرش ایران به سمت پیشرفت مورد انتظار ملت است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری گفت: فازهای پارس جنوبی سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفتی است که مورد انتظار ملت بزرگ ایران است .

رئیس جمهوری: پارس جنوبی سکوی پرش ایران به سمت پیشرفت مورد انتظار ملت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ رئیس جمهوری روز یکشنبه در آئین بهره برداری رسمی از فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی در تماس تلفنی با مدیران این پروژه ها در سکوهای نفتی مستقر در دریا افزود: دست مریزاد به شما می گویم که این افتخارات را برای ما در معرض نمایش دید جهانیان قرار دادید. 
وی خطاب به مدیران مستقر درسکوهای یادشده گفت: به نام خداوند بزرگ و به میمنت ایام مبارک ماه رجب سکوهای مربوط به این فازها را آغاز کنید. 
رئیس جمهوری یادآورشد: امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت نفت، گار و پتروشیمی به دست مدیران، جوانان و طراحان ایرانی هستیم. 
روحانی اظهارداشت:دردولت یازدهم این چهارمین نوبتی است که به منطقه پارس جنوبی آمده ام و هر بار با افتخار بیشتری به مهندسان، کارگران و مدیران عزیز کشور که موجب فخر و افتخار ما است نگاه کردم . 
وی گفت:هربار شاهد یک قدم بلند در توسعه و پیشرفت کشور بودیم،یادمان باشد بزرگترین هدف ما ایرانیان ایران پیشرفته و پیش رو است. 
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ما روزهای بزرگی در تاریخ کشورمان داشته ایم افزود:بزرگترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بوده اند . 
وی گفت:درهشت سال دفاع مقدس به فکر پیشرفت صنعت دفاع کشور برای قدرت سرزمین مقدسمان بودیم.
روحانی افزود: آن روز که من دیدم اقتصاد دانان کشور توانستند تورم 45درصدی را تک رقمی کنند آن روز، روز افتخار نه برای دولت و اقتصاد دانان بلکه برای ملت ایران بود.
وی تصریح کرد: آن روز که شاهد بودیم رشد کشوربعد از 12 سال انتظار برای اولین بار از هشت درصد عبور کرد روز افتخار بود. 
وی افزود: آن روز که توانستیم در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا حرف ملت ایران را به کرسی بنشانیم و بعد از دعای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان پیروزی بزرگ را در سایه دعای مردم و رهبری رهبرمعظم انقلاب، فداکاری و قدرت دیپلماسی شاهد آن پیروزی بودیم روز افتخار ما بود. 
رئیس جمهوری گفت: آن روز که طرح تحول سلامت در ایران به ثمر نشست و مردم در بیمارستانها مجبور نبودند برای پرداخت پول بیماری، طلای همسران و فرش زیرپایشان را بفروشند و روزی که دیدم روستائیان، حاشیه نشینان و همه ایرانیان زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند آن روز، روز فخر ما بود.
وی تصریح کرد: امروز نیز با بهره برداری از فازهای 17،18، 20، 21 و 19 روز تحقق اقتصاد مقاومتی ایران و افتخار دیگری رقم خورد.
روحانی اضافه کرد: صنعت نفت و مدیران نفت ما در سال 95 و 96 برای ما روزهای پرافتخاری را آفریدند.
وی افزود: آن روزی که ظرف چند ماه مدیران نفتی توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات را به دو برابر افزایش دهند، آن روزی که مدیران نفت ما و وزیر نفت ما در اوپک توانست حق غصب شده ملت ایران را بازپس بگیرد و ما توانستیم حقمان را بگیریم و تولید نفتمان را همزمان با کاهش دیگر تولید کنندگان نفت به مرز قبل از تحریم برسانیم افتخاری بزرگ برای ملت ایران بود.
روحانی گفت: امروز که ( 27 فروردین سال 1396) که بعنوان روز ماندگار صنعت نفت و گاز کشور ما است در یک روز پنج فاز و یک فاز که معادل دو فاز است در واقع شش فاز پارس جنوبی افتتاح و بهره برداری می شود.
وی یادآور شد: همزمان بابهره برداری از طرحهای یاد شده برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی نیز امروز آغاز می شود و همچنین چند طرح پتروشیمی این منطقه نیز بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: اینکه ایران قدرتمند ما در یک روز سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد دلار را افتتاح و بهره برداری می کند بعنوان یک روز به یاد ماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور ما خواهد بود.
این خبر تکمیل می شود. 
رئیس جمهوری را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر