کد خبر: 18880
A

روایت مهم عضو جبهه پایداری از رایزنی و مذاکره با احمدی‌نژاد/ شاید او هم به ابراهیم رئیسی کمک کند

نماینده نزدیک به جبهه پایداری می‌گوید نامزدهای جمنا تعهد داده و امضا کرده اند که در نهایت هرچه شورای مرکزی تصمیم بگیرد را بپذیرند و اگر نیاز بود از صحنه رقابت کنار بروند.

روایت مهم عضو جبهه پایداری از رایزنی و مذاکره با احمدی‌نژاد/ شاید او هم به ابراهیم رئیسی کمک کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم اصفهان درباره آرایش سیاسی انتخابات 96، گفت: نظام ایران، نظام مردم سالار است و قانون اساسی نیز شرایطی را فراهم کرده تا همه افرادی که احساس می‌کنند توانایی خدمت کردن به کشور را دارند بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند؛ اما طبعا از آن سمت هم واحد اندازه گیری برای این موضوع از سوی شورای نگهبان وجود دارد. 

وی با بیان اینکه موج عظیم ثبت نام ها نشان از نشاط سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع البته پیام دیگری هم دارد؛ به طور مثال زمانی که شما و عده ای در یک اتوبوس در حال حرکت هستید و متوجه می‌شوید که راننده اتوبوس به نوعی رانندگی می‌کند که ممکن است خطر آفرین باشد، طبیعتا همه افراد اتوبوس احساس می‌کنند که باید بیاییند و فرمان این اتوبوس را به دست بگیرند تا از سقوط آن جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد تفکر و اعتقاد افرادی که برای کاندیداتوری آمدند، برداشتی از رانندگی اتوبوس کشور داشتند که توانایی لازم برای هدایت را ندارد. آمدن آقای جهانگیری و برخی دیگر در این عرصه نشان می‌دهد این افراد توانایی اداره کشور را در خود دیده‌اند؛ اما اینکه کدام یک از این افراد صلاحیت لازم را داشته باشند را مردم تعیین خواهند کرد. 

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: مردم در این دوره باید به سراغ افرادی بروند که صداقت دارند و با مردم شفاف صحبت می‌‌کنند؛ زیرا بی اعتمادی و وعده‌های غیر واقع زیادی را شنیده‌اند. مردم سعی کنند فردی را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند که مدیریتش به نحوی باشد که سایر کارشناسان و مدیران شایسته قبل را هم به کار بگیرد و دغدغه اولیه‌ی مردم از جمله اقتصاد و معیشت دغدغه اولیه او نیز باشد. 

این فعال سیاسی با اشاره به عدم سبقه اجرایی ابراهیم رئیسی، گفت: ایشان چندین سال به عنوان معاون قوه قضاییه بوده است و امروزه اداره قوه قضاییه کمتر از اداره قوه مجریه نیست! رئیسی در زمانی که در این قوه بوده عملکرد خوبی را داشته و نمره خوبی را هم کسب کرده است . به نظر می‌رسد که مدیریت در سطح ملی و قوه بیشتر از آنکه نیاز به تخصص داشته باشد نیازمند هدایت و مدیریت مباحث کلان عمومی است . 

حاجی دلیگانی ادامه داد: آقای رئیسی چهره سیاسی به معنای حزبی نیست اما با توجه به عملکردی که داشته معتقدم مورد توجه عامه مردم نیز قرار بگیرد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان به سراغ رئیسی نرفتند، خاطرنشان کرد: معتقدم آن‌ دسته از افرادی که بیشتر دغدغه انقلاب را داشتند با عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب از وی برای حضور در انتخابات درخواست کردند و ایشان نیز حتی پا را فراتر از این گذاشتند و در اطلاعیه‌ای که دادند ضمن تشکر از نیروهای انقلاب ، اما خودشان را کاملا به این جمع وابسته ندانستند. 

دلیگانی در پاسخ به این سوال که ایا کاندیداهای جمنا به نفع دیگری از صحنه رقابت کنار می‌روند یا نه، گفت: نیروهای مردمی جبهه انقلاب از همان ابتدا ساز و کاری را ترتیب دادند و نامزدها نیز متعهد شدند آنچه که جمنا تصمیم بگیرد را بپذیرند، به همین دلیل از این بابت نگرانی نداریم و اگر جمنا تصمیم دیگری را بگیرد قطعا آقای رئیسی هم کمک خواهند کرد. 

این نماینده مجلس با اشاره به حضور برخی از نزدیکان احمدی نژاد در کنار ابراهیم رئیسی در زمان ثبت نام برای انتخابات، تصریح کرد: افراد دیگری هم در کنار رئیسی بودند، شخصیت ایشان شخصیتی خاکی، دقیق و زیرک است که فکر نمی‌کنم حضور این افراد در کنار آقای رئیسی بخواهد مشکلی را ایجاد کند. 

حاجی دلیگانی با اشاره به ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: معتقدم ایشان هم کمک خواهد کرد و با مذاکرات و رایزنی های که صورت گرفته و در حال انجام هست امیدواریم این موضوع نیز حل شود. احمدی نژاد اگر با برنامه و مشی اعتدال طلبی رئیسی اشنا شود مطمئن هستم او هم کمک خواهد کرد.- نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر