کد خبر: 19077
A
تحلیل روزنامه «آبزرور» از انتخابات ایران؛

روحانی در نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر کاندیداها برخوردار است

روزنامه آمریکایی «آبزرور» شانس روحانی در انتخابات پیش رو را مبهم خوانده و نوشت: با این حال روحانی در نظر سنجی ها از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر کاندیداها برخوردار بوده است. همه روسای جمهور در ایران از زمان آیت الله خامنه ای به این سو دو دوره ای بوده اند.

روحانی در نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر کاندیداها برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پایگاه خبری «نیو آبزرور» آمریکا نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران آزمونی برای میزان رای حسن روحانی رییس جمهور این کشور است اما قبل از هر چیز باید دید کدام کاندیداها توان عبور از فیلتر شورای نگهبان را دارند.

در این گزارش ضمن توضیح نحوه ثبت‌نام متقاضیان گفته شده که نزدیک به ۱۶۰۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند. تحت قوانین ایران هیچ هزینه‌ای برای ثبت نام کاندیداها گرفته نمی‌شود. علاقه مندان تنها باید به اسلام و جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند و مذهب شیعه داشته باشند. همین مسائل سبب شده که بسیاری از مردم شانس این را داشته باشند که روبه روی دوربین خبرنگاران حاضر شده و لبخند بزنند. برخی بر این باورند که علت تعداد بالای ثبت‌نام کنندگان در دوره روحانی به دلیل باز شدن فضای اجتماعی و امنیتی بوده است.

در این گزارش با طرح این سوال که کاندیداهای اصلی چه کسانی هستند؟ به نام روحانی، رییسی، احمدی نژاد و محمد هاشمی رفسنجانی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره شده است.

این روزنامه آمریکایی شانس روحانی در انتخابات پیش رو را بالا خوانده و نوشت: روحانی در نظرسنجی‌ها از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر کاندیداها برخوردار بوده است. همه روسای جمهور در ایران از زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای به این سو دو دوره‌ای بوده‌اند. این بدان معنا نیست که کار روحانی ساده است. اکثر ایرانی‌های طبقه متوسط هنوز از منافع برجام به طور کامل منتفع نشده‌اند و مسائل اقتصادی می‌تواند کار روحانی را سخت کند.

این گزارش درباره رویه انتخابات‌ها در ایران را نیز شرح داده و گفته همه کاندیداها باید توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند. این شورا برگزاری انتخابات‌ها در ایران را تحت کنترل دارد و باید همه قوانین تصویب شده توسط مجلس را نیز از لحاظ شرعی بودن و عدم مغایرت آنها با قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد. این شورا تاکنون به زنان اجازه نداده برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر