کد خبر: 19131
A

اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امشب اعلام می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعات پایانی امروز به وزارت کشور اعلام می شود.

اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امشب اعلام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباسعلی کدخدایی اعلام کرد: در جلسه امروز که در قم برگزار شد، به جمع بندی رسیدیم و اکنون مشغول انجام کارهای کارشناسی و مقدمات اداری هستیم.

 

وی افزود: تلاش می کنیم بتوانیم نتایج بررسی ها را تا پایان ساعت امروز به وزارت کشور ارسال کنیم.

 

کدخدایی درباره علت تشکیل جلسه شورای نگهبان در شهر مقدس قم نیز توضیح داد: با توجه به تشکیل جلسات برخی کمیسیون های خبرگان رهبری و عضویت تعدادی از اعضای شورا در آن، مقرر شد این جلسه امروز بعد از نماز ظهر و عصر در قم برگزار شود.

 

وی یادآور شد که پس از ارسال اسامی به وزارت کشور، این وزارتخانه در مدت دو روز می تواند اسامی را اعلام کند؛ بعد از اعلام رسمی وزارت کشور تبلیغات آغاز می شود و تا 24 ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت. 

 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: همه نامزدهایی که تایید و وارد گردونه انتخابات و تبلیغات می شوند، باید قانون را رعایت کنند؛ تبلیغات در انتخابات مفهوم خاصی دارد و نامزدها باید از تخریب رقبا بپرهیزند و در ستادهای تبلیغاتی خود نیز این رویکرد را مد نظر قرار دهند.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: که با هرگونه توهین، تخریب و تخلف ستادهای انتخاباتی برخورد می شود.

 

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین به نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد، در زمینه تبلیغات غیر واقعی هم دقت کنند زیرا شورای نگهبان این امکان را دارد که اگر تبلیغات به ناحق بوده و در انتخابات موثر باشد، آن را در بررسی صلاحیتها مد نظر قرار دهد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر