کد خبر: 19247
A
رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران

رد صلاحیت نامزدهای شورا مطلقا سیاسی نبوده است

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها تأکید کرد: برخی از سیاسی بودن رد صلاحیت‌ها سخن گفته‌اند، باید در پاسخ به آنان تأکید کرد که مطلقاً چنین نبوده و این اقدام درنتیجه ارزیابی صلاحیت‌ها بر اساس موارد قانونی به‌دست‌آمده و هیچ‌یک از اعضای حیات نظارت نسبت به فرد دیگری حب و بغض سیاسی نداشته است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند.

رد صلاحیت نامزدهای شورا مطلقا سیاسی نبوده است
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران  رویداد 24؛ نوشت؛  رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران  با دفاع از بررسی صلاحیت‎های کاندیداهای شورای شهر تهران تأکید کرد: برخی از سیاسی بودن رد صلاحیت‌ها سخن گفته‌اند، باید در پاسخ به آنان تأکید کرد که  مطلقاً چنین نبوده و این اقدام درنتیجه ارزیابی صلاحیت‌ها بر اساس موارد قانونی به‌دست‌آمده و هیچ‌یک از اعضای هیات نظارت نسبت به فرد دیگری حب و بغض سیاسی نداشته است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. 
 
روز شنبه فرمانداری استان تهران با ارسال پیامک تائید صلاحیت افراد ثبت‌نام کننده برای انتخابات شوراهای اسلامی را به آنان اعلام کرد و دراین‌بین 8 عضو فعلی شورای شهر تهران که عبارت‌اند از مرتضی طلایی، حبیب کاشانی،  الهه راست‌گو، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، عباس جدیدی، عبدالحسین مختاباد و هادی ساعی به‌جای پیامک، نامه رد صلاحیت دریافت کردند. پس از آگاهی یافتن  از این امر رئیس شورای شهر نسبت به آن اعتراض کرد و این رفتار را سیاسی و جناحی  دانست. 
 
 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اسامی رد صلاحیت شده تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر تهران، اظهار داشت که«متأسفانه هیات نظارت به‌صورت جناحی و سیاسی عمل کرده است ورد صلاحیت این افراد  نشان می‌دهد که نیازی به برگزاری انتخابات شوراها نیست چراکه حیات نظارت نتیجه انتخابات را رقم می‌زند.»
 
مرتضی طلایی عضو فعلی شورای شهر تهران نیز در خصوص خبر رد صلاحیت خود در انتخابات شورا بیانیه‌ای  صادر کرد و در آن آورده «به‌عنوان یک شهروند از تمامی حقوق قانونی خود برای پیگیری موضوع از طریق مجاری رسمی استفاده خواهم کرد و امیدوارم این انتخابات همچون همیشه در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و ائمه هدی (ع) به بهترین شکل ممکن برگزار شود.»
 
علیرضا رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران  در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اعتراض به شیوه  بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شورای شهر گفت: بارها بر این نکته تأکید صورت گرفته که هیات اجرایی و نظارت نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها نداشته و جایگاهی به  رویکرد اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی در ارزیابی‌ها داده نشده است. نتیجه‌ها بر اساس قانون انتخابات کسب‌شده است.
 
وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: ماده 26 و 29 و موازینی که برای بررسی صلاحیت مدنظر قرارگرفته بود، تنها موردتوجه بوده و مر قانون به اجرا درآمده است که پس از انجام بررسی‌ها توسط هیات اجرایی، بر اساس مؤلفه‌های موجود و در دسترس رأی‌گیری صورت گرفت.
 
رحیمی یادآور شد: برخی از سیاسی بودن رد صلاحیت‌ها سخن گفته‌اند، باید در پاسخ به آنان تأکید کرد که مطلقاً چنین نبوده و این اقدام درنتیجه ارزیابی صلاحیت‌ها بر اساس موارد قانونی به‌دست‌آمده و هیچ‌یک از اعضای هیات نظارت نسبت به فرد دیگری حب و بغض سیاسی نداشته است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند.
 
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران  در رابطه بااینکه معترضان به نتیجه برای اعلام اعتراض خود باید چه‌کار کنند یادآور شد: از روز اعلام نتیجه به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را کتباً به هیات‌های نظارت استان تهران تسلیم کنند. فرمانداری تهران برای دریافت این شکایت‌ها با هیات نظارت هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.
 
وی اضافه کرد: اعتراض‌های ارسال‌شده به مدت 10 روز رسیدگی خواهد شد و در روز 17 اردیبهشت‌ماه نتیجه بررسی‌ها ابلاغ می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که در طول رسیدگی به اعتراضات در صورت وجود سوالاتی، هیات نظارت از داوطلبان برای دریافت پاسخ آنان دعوت به عمل خواهد آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر