کد خبر: 19294
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

حمایت قاطع حامی دیروز احمدی نژاد؛ از ابراهیم رئیسی/ باید فردی امام رضا پسند رییس جمهور شود!

حجت الاسلام کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران و از طرفداران پرو با قرص محمود احمدی نژاد که در 21 خرداد سال 88 در دفاع از رییس دولت دهم و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم «رای به احمدی نژاد را هم ردیف جهاد در راه خدا اعلام کرده بود» شب گذشته در حسینیه تهرانی‎های مشهد؛ ضمن انتقاد صریح از حسن روحانی تصریح کرد: «برخی غیرت ندارند و برای بیکاری جوانان تلاشی نمی کنند و منتظرند بیگانه دست ما را بگیرد. افرادی که با بیگانه می سازند و توجهی به بی حجابی و بدحجابی ندارند غیرت ندارند و همین باعث می شود که برخی افراد به خاطر نداشتن امکانات فاسد و گناهکار شوند.

حمایت قاطع حامی دیروز احمدی نژاد؛ از ابراهیم رئیسی/ باید فردی امام رضا پسند رییس جمهور شود!

دیده بان ایران - «شما روى مواضع اسلام قاطع بایستید، ولى به صورتى نباشد که انتزاع شود شما در همه جا دخالت مى کنید. صحبتهاى شما باید به صورتى باشد که همه فکر کنند در محدوده قانونى خودتان عمل مى کنید، نه یک قدم زیاد و نه یک قدم کم. در همان محل قانونى وقوف کنید.» این بخشی از سخنان امام خمینی در باب توصیه ایشان به عدم دخالت ائمه جمعه در امور دولت است که در سال 1363 و در دیدار با اعضای مجلس شورای نگهبان ایراد شد. سخنانی که شاید طی چند سال گذشته و با توجه به استفاده برخی از ائمه جمعه از تریبون و جایگاه خود برای پیش بردن اهداف سیاسی شان؛ لازم است هر چند وقت یکبار بازنشر داده شود تا همگی به اهمیت این جایگاه و لزوم بی طرفی آن بیش از گذشته پی ببریم.

پس از پشت سر گذاشتن دوران دولت های نهم و دهم؛ و سپری شدن دوران سخت اقتصادی که با بی تدبیری و ندانم کاری های محمود احمدی نژاد بر کشور تحمیل شد؛ انتظار می رفت که برخی از شخصیت های طراز اول کشور که در گذشته از او و سیاست های دولتش تمام قد دفاع می کردند در اظهارات خود تجدید نظر کرده و لااقل زین پس، همانند دوران گذشته در موضع بی طرفی خود اصرار ورزند تا توصیه اکیدشان برای رای آوری مجدد شخصیت خاص دیگری باعث بوجود آمدن اتفاق ناخوشایندی دیگری در کشور نشود چرا که همگان اعتقاد داریم میزان رای ملت است؛ نه توصیه یک شخصیت برای رای دادن به فرد مورد نظر!!

اما پس از به صدا درامدن زنگ انتخابات دوازدهم؛ نه تنها این امر رخ نداد بلکه در برخی مواقع بر شدت آن افزود شد. تا جاییکه حجت الاسلام کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران و از طرفداران پرو با قرص محمود احمدی نژاد که در 21 خرداد سال 88 در دفاع از رییس دولت دهم و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم «رای به احمدی نژاد را هم ردیف جهاد در راه خدا اعلام کرده بود» شب گذشته در حسینیه تهرانی‎های مشهد؛ ضمن انتقاد صریح از حسن روحانی اعلام کرد: «برخی غیرت ندارند و برای بیکاری جوانان تلاشی نمی کنند و منتظرند بیگانه دست ما را بگیرد. افرادی که با بیگانه می سازند و توجهی به بی حجابی و بدحجابی ندارند غیرت ندارند و همین باعث می شود که برخی افراد به خاطر نداشتن امکانات فاسد و گناهکار شوند.» 

صدیقی همچنین با اشاره غیر مستقیم به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار کرد: «از خدا بخواهیم کسی که هیئتی و امام رضا پسند و دلسوز و مبارزه گر با فساد باشد انتخاب شود. باید خط را بشناسیم و ببینیم چه کسی غیرت دارد و همان را انتخاب کنیم.»

اشاره امام جمعه موقت تهران به ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی است که پس از مدت ها کش و قوس، با اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات وارد نخستین کارزار جدی سیاسی خودش شد.

رییسی داماد سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد دیگر مدافع سرسخت احمدی نژاد است که در دوران سخت تحریم ها اعتقاد داشت مردم برای کمک به دولت دهم باید نان و اشکنه بخورند.

علم الهدی در 2مرداد ۸۸ با اعلام حمایت جدی خود از محمود احمدی‌نژاد گفت که «احمدی‌نژاد عزیز ماست و ما به صلاحیت او رای داده‌ایم و پای رای‌مان هم ایستاده‌ایم. اما چند سال بعد و در دی ماه سال 93 با تغییر مواضع خود درقبال احمدی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد که «احمدی نژاد عوضی رفت، تمام شد و مُرد.»

علم الهدی پدر معنوی اصولگرایان مشهد است و حالا دامادش نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛ خودش میگوید از روزی که امام جمعه شده از هیچ جریانی حمایت نکرده است

اما از سوی دیگر برخی  کارشناسان سیاسی بر این باورند که علم الهدی همان علم الهدی است و ابراهیم رییسی همان «احمدی نژاد» سال 84 است. با همان حلقه اطرافیان محمود که این بار گرداگرد ابراهیم رییسی جمع شده اند تا شاید باردیگر به ساختمان پاستور راه یابند.

حال با توجه به نزدیک شدن روز انتخابات و آغاز مناظره باید دید که آیا حسن روحانی که وعده برملا کردن برخی حقایق را داده است می تواند مقابل جریان خاص بایستد یا خیر؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناصر

    اگر رئيسي كابينه اول احمدي نژاد را تشكيل دهد و با مفسدان برخورد و دست آنانرا از بيت المال كوتاه كند همهما با او بيعت ميكنيم تا اينجا در دوره روحاني هيچكاري انجام نشده و فسادو بي بندوباري مال و اخلاقي گسترده شده

  • سلام

    تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ پ

    حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قوه قضائیه از نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی حمایت می کند و تمامی دادستانها و دادسراهای سراسر کشور وظیفه پشتیبانی از این نیرو را بر اساس قانون بر عهده دارند.

    تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ پ

    حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قوه قضائیه از نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی حمایت می کند و تمامی دادستانها و دادسراهای سراسر کشور وظیفه پشتیبانی از این نیرو را بر اساس قانون بر عهده دارند.

  • ناشناس

    هشت سال پیش به سخنان این امام جمعه لبیک گفتم و به احمدی نژادی رای دادیم که الان رد صلاحیت شدند یعنی این نخبه مذهبی اشتباه آدرس داده بودند. الان به چه امیدی به توصیه ایشان گوش کنیم؟

ارسال نظر