کد خبر: 19300
A

علی پورعلی مطلق: ایرانیان در 102 کشور، رئیس‌جمهور دوازدهم را انتخاب می کنند

دبیرستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶۹ شعبه اخذ رای در ۱۰۲ کشور و ۱۳۱ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

علی پورعلی مطلق: ایرانیان در 102 کشور، رئیس‌جمهور دوازدهم را انتخاب می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی پورعلی مطلق به صداوسیما گفت: همه ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها ارسال شده است و در امور اجرایی انتخابات از تقویم زمانبندی جلوتر هستیم. امور حفاظتی - امنیتی و انتقال ملزومات انتخابات به مکان های تحت حفاظت، انجام شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه از سه استان اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان گفت: از ۲۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در این انتخابات ۹۰ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند.

وی زمان بررسی اعتراض تایید صلاحیت نشدگان این انتخابات را ۲۰ روزه اعلام کرد و افزود: شورای نگهبان تا هشتم اردیبهشت مهلت دارد که نتایج بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیئت های اجرایی و نظارتی را بررسی و نظر نهایی‌اش را اعلام کند.

دبیر ستاد انتخابات گفت: داوطلبانی که به این نتایج معترض باشند سه روز مهلت دارند علل رد صلاحیتشان را از شورای نگهبان بپرسند و این شورا نیز طبعا اعلام خواهد کرد.

انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه های انتخابیه اهر و هریس، مراغه و عجب شیر، اصفهان و بندرلنگه، بستک و پارسیان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر