کد خبر: 19433
A

خودزنی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد: هیچ جریان سیاسی در کشور برای فرهنگ برنامه ندارد؛ صداوسیما هم همین‌طور

روزنامه جوان به نقل از سیدمحمدحسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد نوشت:علت بی‌توجهی به امر فرهنگ در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در رسانه ملی اهتمام نداشتن به اهمیت محوری فرهنگ و دست‌کم گرفتن این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی گفت: نکته بعدی این است که موضوع فرهنگ متأسفانه هنوز به مطالبه عمومی درنیامده است، یعنی مردم هنوز به این آگاهی نرسیده‌اند که ریشه مشکلات‌شان بیش از همه فرهنگی است. جالب است که وقتی افراد به ظاهر فرهنگی هم به شورای شهر و مجلس فرستاده می‌شوند هیچ‌کدام خود را موظف به پیگیری امور فرهنگی مردم نمی‌دانند و اهالی فرهنگ هم برای فرهنگ کاری انجام نمی‌دهند.»

وی در ادامه توضیح داد: «وقتی روی سبک زندگی تأکید می‌شود یعنی اینکه این موضوع تأثیر مستقیم بر همه امور جامعه دارد. اگر رسانه ملی به اهمیت این مسئله واقف نیست پس دیگر از مردم چه انتظاری می‌رود. رسانه ملی یکی از متولیان امر فرهنگ‌سازی در جامعه است، اما ظاهراً به نقش و جایگاه خود آنطور که باید واقف نیست.»

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که حداقل مباحث فرهنگی در جریان مناظرات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. وی اصلاح‌طلبان را صرفاً در استفاده ابزاری از هنرمندان در ایام انتخابات موفق دانست و به این اشاره کرد که هیچ جریان سیاسی در کشور برنامه جدی و مشخصی برای فرهنگ ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط