کد خبر: 19486
A
بروجردی:

دولت پاکستان باید پاسخگوی حادثه میرجاوه باشد/ ضرورت تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث مشابه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست ایران ایجاد رابطه خوب با همه کشورهای همسایه است و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی لازم است تمهیداتی اندیشیده شود.

دولت پاکستان باید پاسخگوی حادثه میرجاوه باشد/ ضرورت  تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث مشابه

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علاء‌الدین بروجردی که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی فرماندهی انتظامی این استان اظهار داشت: حادثه تروریستی که در میرجاوه منجر به شهادت 9 تن از مرزبانان کشور شد اتفاقی تأسف بار بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گروهک‌های تروریستی و اشرار در داخل خاک پاکستان مستقر هستند، بیان کرد: مسئولیت عواقب این واقعه تلخ با دولت پاکستان است و لازم است که این کشور پاسخگو باشد.

بروجردی با بیان اینکه عکس‌العمل مناسب حق نیروهای امنیتی و نظامی کشور ما در این حادثه است، ادامه داد: از آنجایی که عملاً پاکستان توانمندی مقابله با این گروهک‌های تروریستی را ندارد لازم است نیروهای جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از جان مرزبانان خود اقدام متقابل را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه شهادت آرزوی همه ما است، گفت:‌ شهادت مرزبانان جان بر کف جمهوری اسلامی ایران به این شیوه تأسف بار بود و به خانواده آنها تسلیت و تبریک می‌گویم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات مشابه اندیشیده شود، ‌گفت: مقرر شده بود تا وزیر کشور پاکستان در پاسخ به سفری که چندی پیش وزیر کشور ایران به آنجا داشت را بدهد و هر چه سریعتر با انجام این سفر وضعیت مقابله با این اقدامات روشن شود.

بروجردی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد رابطه خوب با همه کشورهای همسایه است و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی لازم است تمهیداتی اندیشیده شود که این وظیفه بر عهده وزارت امور خارجه است.

بر اساس این گزارش علی اصغر میرشکاری معاون سیاسی – انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت حادثه میرجاوه اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی نیروهای ما مطلع شدند که کاروانی از گروه‌های شرور در منطقه حضور دارند ولی متأسفانه در کمین آنها گرفتار شدند و به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی – انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: قطعاً این اقدام از سوی گروهک‌های تروریستی و معاند انجام شده که بعد از آن به کشور پاکستان متواری شده‌اند و وزارت خارجه نیز از طریق سفیر ایران مراتب اعتراض خود را به پاکستان اعلام کردند.

میرشکاری تأکید کرد: حق مسلم ما پیگیری این گروه‌ها است و پاکستان نیز به عنوان مأمن این گروه‌ها موظف به پاسخگویی می‌باشد.

وی با بیان اینکه 9 نفر از مرزبانان در حادثه میرجاوه به شهادت رسیده‌اند، گفت: 3 نفر از آنها کادر رسمی مرزبانی و مابقی از کادر وظیفه بوده‌اند و دونفر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند که کار درمان آنها انجام شده است.

معاون سیاسی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت یکی از سربازان مفقود شده در حال بررسی است، بیان کرد: برای تشییع پیکر شهدا ستاد ویژه‌ای تشکیل شده که برنامه‌های آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر