کد خبر: 19508
A
خظیب موقت نمازجمعه تهران:

مردم پاسخ فضولی‌های رسانه‌های بیگانه را پای صندوق‌های رای خواهند داد / کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند.

مردم پاسخ فضولی‌های رسانه‌های بیگانه را پای صندوق‌های رای خواهند داد / کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،حجت‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان، اعیاد شعبانیه را به عموم مسلمانان تبریک گفت و  اعلام کرد: فرصت نیز به این مناسبت‌ها بپردازیم اما می‌دانیم شما خوبان به آن توجه خواهید داشت.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته کارگر خاطرنشان کرد:‌ کار و کارگر همیشه در جامعه عزیز بوده و هست و وقتی پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسد یعنی همیشه باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نام‌گذاری سال به‌عنوان تولید و اشتغال، کارگران را ستون ارتقای وضعیت اقتصادی کشور دانست و در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت شهید مطهری هشدار داد که هیچ جریانی از سرمایه نفیس آثار این شهید بزرگوار سوءاستفاده نکند.

وی همچنین به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان اشاره کرد و تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات را ستودنی ارزیابی کرد.

پاکستان مامن تروریست‌ها نشود

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین با اشاره به شهدای مرزبانان به خانواده‌های آنان ابراز همدردی کرد و از دستگاه دیپلماسی درخواست کرد که به مقامات پاکستان هشدار دهند که این کشور مامن تروریست‌ها نشود؛ چرا که دود آن در چشمان خودشان خواهد رفت.

حضور مردم در انتخابات باشکوه خواهد بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: برای نظام اسلامی اولویت نخست حضور باشکوه همه آحاد ملت پای صندوق‌های رای خواهد بود و ما اطلاع کامل داریم که این حضور بسیار باشکوه خواهد بود

وی گفت: در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، دشمنان این ملت از چندان ماه قبل در رسانه‌های خود حضور مصداقی پیدا کرده و می‌گویند به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید و می‌خواهند ساختار اجرایی را مهندسی کنند که به لطف خدا مردم با حضور پرشور در ۲۹ اردیبهشت جواب این فضولی‌ها را بدهد.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند و مردم باید بیایند و سقف صلاحیت‌ها و فرد اصلح را برگزیند.

۱۰ ویژگی‌ نامزد اصلح

وی درباره این‌که چه کسی اصلح است، گفت: با نگاه به آینده ۱۰ ویژگی برای فرد اصلح باید محقق شود. اول آن‌که در عرصه معیشت مردم هم برنامه داشته باشد و هم توان داشته باشد. ممکن است برخی برنامه داشته باشند اما توان نداشته باشد. ما رییس‌جمهوری می‌خواهیم که علاوه بر برنامه، توانایی اجرا داشته باشد، خستگی‌ناپذیر باشد و زود مایوس نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فضاسازی دشمنان علیه کشورمان گفت: کسی باید انتخاب شود که حداقل به این جنگ علیه کشورمان باور داشته باشد. حدود ۲۰ و چند سال است که رهبری از شبیخون و تهاجم فرهنگی سخن می‌گویند اما بعضی باور ندارند و می‌گویند این تعامل فرهنگی است.

وی گفت: احساس می‌شود دشمنان ما در سال‌های اخیر از حالت تدافعی درآمده و تهاجمی عمل می‌کنند. باید رییس‌جمهوری را برگزینیم که منطقش منطق امام باشد که فرمود امریکا شیطان بزرگ است. ما رییس‌جمهوری می‌خواهیم که اگر امریکایی‌ها در هر سطحی به این ملت اهانت کردند، در همان سطح محکم و دندان‌شکن جواب دهند.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری باید انتخاب شود که قانون‌مدار باشد. نه حزب‌مدار، نه خویش و قوم مدار. و به هیچکس اجازه رانت‌خواری ندهد.

وی گفت: در مبارزه با فساد و مفسدان، اولاً منافذ فساد را ببندد و ثانیاً به صورت قاطع با مفسدان برخود کند و در فساد را در هر جایگاهی که هست، از بین ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین ادامه داد: رییس‌جمهوری در سطح این کشور است که ساده‌زیست و خاکی و متواضع باشد و خود را از جنس مردم ببیند و برای حل مشکلات کشور نگاه به درون داشته باشد و باور داشته باشد به فضل خداوند، این ملت توانایی حل مشکلات را دارد. از امکانات خارجی استفاده کند اما تکیه‌گاهش به داخل باشد.

وی گفت: رییس‌جمهوری در شان این مردم است که نه‌تنها زبان منتقدان سازنده را نبندد؛ بلکه آن‌ها را تشویق کند و همکاران شایسته انتخاب کند که دو ویژگی داشته باشند. اول تعهد و تقوا و دوم تجربه و تخصص.

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین یادآور شد: رییس‌جمهوری در شان این ملت است که همچون ملت ولایتمداری خود را در عمل نشان داده باشد. بازار شعار گرم است اما رییس‌جمهور منتخب باید در عمل نشان دهد که ولایتمدار است.

وی با اشاره به مناظره امروز کاندیداها گفت: مناظرات شش کاندیدا که امروز بعد از ظهر برگزار می شود،  باید مناظرات طلبگی باشد که این نوع مناظرات، منطق محور و استدلال محور است.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: کاندیداها در مناظرات امروز مصلحت کشور را در نظر بگیرند و بدانند اگر خروجی حرفی که می زنند تضعیف نظام باشد؛ حرام است، مناظرات امروز به خوبی نشان خواهد داد که چه کسی در شان نظام اسلامی است.

وی افزود: مراقب باشیم در قضاوت هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم ما حق نداریم کسی که کاندیدای ما نیست را تخریب کنیم.

 

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان در میرجاوه، گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم در این رابطه برخورد قاطع داشته باشد و به مقامات پاکستان هشدار دهد تا این کشور به مأمن تروریست‌ها تبدیل نشود.

آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز گفت: کاندیداها و هواداران آنها از تخریب یکدیگر بپرهیزند و آمارهایی که ارائه می‌کنند، درست و قابل اثبات باشد، کاندیداهای انتخابات مراقب باشند فضای انتخابات را تبدیل به فضای تفرقه‌افکنانه نکنند. می‌توان رقابت انتخاباتی داشت با بحث طلبگی، عصر امروز اولین مناظره 6 کاندیدا برگزار می‌شود، از همین تریبون می‌گویم که گفت‌وگو در این مناظر‌ات باید بحث طلبگی باشد، زیرا این‌گونه مباحث منطق‌محور و استدلال‌محور است و کینه و عقده در آن نیست، آقایان کاندیداها باید مصلحت نظام را در نظر بگیرند و ببینند خروجی حرفی که مطرح می‌کنند اگر تضعیف اصل نظام باشد گفتنش حرام است.

وی ادامه داد: مناظر‌ات کاندیداهای انتخابات خوب می‌تواند نشان دهد که چه کسی در شأن ریاست جمهوری اسلامی است، انتخابات یعنی باز بودن میدان انتخاب، کشور هم یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهد و هر کسی هم سلیقه‌ای دارد، مواظب باشیم در قضاوت‌هایمان غیرمنصفانه حرف نزنیم، مراقب باشید بی‌انصافانه برخورد نکنید.

امام جمعه موقت تهران فضای مجازی در برخی جهات حقیقی‌تر از هر فضایی عنوان و تأکید کرد: به صاحبان دین‌دار فضای مجازی می‌گویم که قیامت خود را تباه نکنید و به آنهایی هم که دین ندارند می‌گویم آزاده باشید و هر تهمتی را در فضای مجازی منتشر نکنید، مطرح کردن بی‌پروای هر افترایی در سایت‌ها خداپسندانه نیست.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر