کد خبر: 19530
A

مناظره انتخاباتی ایران روی میز خبرگزاری های جهانی

دیروز اولین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین 6 داوطلب بررسی شد و مردم ایران پای تلویزیون، صحبت‌ها را شنیدند، رسانه‌های بین‌المللی به تحلیل این مناظره پرداخته و هر کدام به حاشیه‌ای خاص از این مناظره جذاب اشاره کردند.

مناظره انتخاباتی ایران روی میز خبرگزاری های جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه قانون در گزارشی با توجه به بازتاب مناظره روز گذشته نامزدهای انتخاباتی نوشت:
**دویچه وله: حاشیه نشینی، حاشیه اول!
رسانه مشهور ژرمن‌ها درباره مناظره دیروز جمعه این‌گونه گزارش خود را برای مخاطبان خود، نقل کرد: یکی از موضوعات مورد مناظره 6 نامزد انتخابات، «حاشیه‌نشینی» بود. به اعتقاد حسن روحانی این پدیده یکی از معضلات مهم ایران است. او ضمن بیان اینکه کشوری سراغ نداریم که با این پدیده مواجه نباشد، دلایل اصلی این پدیده را بیکاری و نبود درآمد کافی برشمرد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران، در رابطه با معضل حاشیه‌نشینی تاکید ورزید که نباید به حاشیه‌نشین‌ها «به عنوان افراد اضافه نگاه کرد».

جهانگیری افزود: «حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که کشور ما در دوران کنونی در اکثر شهرها از تهران تا اصفهان، مشهد، زاهدان، چابهار و همه شهرهای بزرگ کشور، با این پدیده روبه‌روست».

به گفته او، دولت یازدهم با این پدیده «برخورد بسیار علمی، دقیق و کارشناسی» داشته است. او در این راستا از شورایی نام برد که به گفته او مسئول «بازآفرینی مناطق سکونتی مردم اعم از بافت‌های فرسوده، بافت‌های میانی و حاشیه‌نشینی» است.

**گزارش یورو نیوز و موضعی بی‌طرفانه
شبکه خبری یورو نیوز که توسط اتحادیه اروپا، اداره می شود با پوشش لحظه‌ای اولین مناظره، نظرات داوطلبان حاضر در مناظره را منعکس کرد. یورو نیوز دربخشی از گزارش خود، دیالوگ های منتشر شده بین کاندیداها را پوشش داد و با انتخاب بخش‌های مهیج مناظره، هم به‌صورت خبری و هم توییتری، سعی کرد تصویری واضح از نخستین مناظره ارائه دهد.

**رویترز؛ اکتفا به معرفی کاندیداها
خبرگزاری مشهور رویترز، دیروز با شروع مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری، با قرار دادن یک گزارش در خروجی سایت خود، سعی کرد که در یک رفتار حرفه ای، فقط 6 کاندیدای حاضر در مناظره را معرفی کند و از پرداختن به اینکه کدام یک دست بالا را دارد، خودداری کرد. این خبرگزاری با انتخاب تیتر «رییس‌جمهور روحانی» خواست به‌صورت تلویحی مثل بیشتر خبرگزاری‌های تراز اول دنیا، حسن روحانی را شانس اول پیروزی در انتخابات معرفی کند.

**بی بی سی؛ پوشش لحظه به لحظه
بنگاه خبری سلطنتی بریتانیا با پوشش لحظه به لحظه اولین مناظره، هم در سایت و هم در شبکه تلویزیونی خود و در خروجی های bbc world و bbc persian کوشید تا اطلاعات دقیقی را به مخاطبان خود ارائه دهد. این شبکه خبری همچنین با انعکاس نظر کارشناسان داخلی کشورمان و همچنین راستی‌آزمایی آمار مطرح شده در مناظره، جزییات اولین دوئل سیاسی 6 کاندیدای ریاست جمهوری را ترسیم کرد.

**شبکه های اجتماعی بین المللی
کمی قبل از شروع اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، هشتگ #مناظره به سرعت به یکی از سه ترند جهانی در شبکه اجتماعی بین المللی توییتر تدبیل شد و هزاران پیام با این هشتگ توییت شد. 

همزمان در طول مناظره با داغ شدن فضای گفت‌وگوها، هشتگ نام‌های کاندیداها، حسابی داغ شد و در توییتر به ترند جهانی تبدیل شد. در پایان مناظره، 9 ترند به زبان فارسی و از آن ایرانیان بود. همچنین در شبکه هایی چون اینستاگرام، فیسبوک و ... ، نوشتن و تحلیل لحظه‌ای اولین مناظره داغ بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر