کد خبر: 19531
A
غرویان در گفتگو با دیده بان ایران:

کاندیداها نباید حرف‌هایی بزنند که اسباب تمسخر شود / شعار های پوپولیستی و تو خالی بیشتر اسباب آبرو ریزی خودشان خواهد شد

شعار های پوپولیستی و تو خالی بیشتر اسباب آبرو ریزی خودشان خواهد شد * اصولگرایان در این انتخابات‌های متعدد اخیر نمره خوبی از صداقت و ایثار و گذشت نگرفتند * اصولگرایان در هر انتخابات وعده‌هایی می‌دهند که به نفع هم کنار روند اما کنار نمی روند و این برای اصولگرایی خوب نیست * تخریب نتیجه خوبی در ذهن مردم ندارد

کاندیداها نباید حرف‌هایی بزنند که اسباب تمسخر شود / شعار های پوپولیستی و تو خالی بیشتر اسباب آبرو ریزی خودشان خواهد شد

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا : زمان لحظه به لحظه به 29 اردیبهشت روز برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر و روستا نزدیک می‌شود و تبلیغات انتخاباتی روز به روز به اوج خود می‌رسد؛ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که فرصت بیشتری برای تبلیغات دارند با حضور در مراکز استان‌ها اقدام به راه اندازی ستاد‌های استانی می‌کنند و از برنامه ها و وعده های خود برای حامیانشان سخن می‌گویند، سخنانی که در برخی از موارد خارج عرف و واقعیت بوده و واکنش های فراوانی به همراه داشت در همین زمینه دیده بان ایران گفتگویی با حجت السلام محسن غرویان ، مدرس حوزه علمیه قم دارد که در ادامه می خوانیم؛

 

*کاندیدا‌ها مراقب باشند تا افکار عمومی این گونه قضاوت نکنند که خط فکری منصوب به دولت قبل به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند

*کاندیداها نباید حرف‌هایی بزنند که اسباب تمسخر شود

* شعار های پوپولیستی و تو خالی بیشتر اسباب آبرو ریزی خودشان خواهد شد

* اصولگرایان در این انتخابات‌های متعدد اخیر نمره خوبی از صداقت و ایثار و گذشت نگرفتند

* اصولگرایان در هر انتخابات وعده‌هایی می‌دهند که به نفع هم کنار روند اما کنار نمی روند و این برای اصولگرایی خوب نیست

* تخریب نتیجه خوبی در ذهن مردم ندارد

*این عادلانه نیست که تخریب گران دولت همین تخریب‌ها را در دولت قبلی هم دیده باشند و سکوت کرده باشند و حالا این موارد را علیه این دولت بزرگ نمایی کنند

حجت السلام محسن غرویان ، مدرس حوزه علمیه قم در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به این که برداشت مردم و افکار عمومی  از کاندیداها و حامیان کاندیداها خیلی مهم است، اظهار کرد: خط فکری احمدی نژاد را شورای نگهبان هم رد کرده و این نشان دهنده این است که شورای نگهبان هم به این نتیجه رسیده است که آن افراد با آن خط فکری که منصوب به دولت قبل بوده از نظر شورای نگهبان صلاحیت لازم را ندارند و کاندیدا‌ها باید مراقب باشند تا افکار عمومی این گونه قضاوت نکنند که قرار است همان راه به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند.

وی به وعده‌ها و شعار‌های برخی از کاندیداهای انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه کاندیدا‌ها باید بدانند که حرف‌ها و وعده‌هایی که به مردم می‌دهند در تاریخ ثبت خواهد شد، گفت: کاندیداها نباید حرف‌هایی بزنند که اسباب تمسخر شود و از شعارهای آنها این گونه برداشت شود که برخی نامزدها با آمار و ارقام و اقتصاداصلا" آشنا نیستند.کاندیداها باید بگویند که ما نهایت تلاش خود را برای حفظ مصالح و زندگی مردم  انجام می‌دهیم نه اینکه یارانه را چند برابر می‌کنیم.

این استاد فلسفه با اشاره به اینکه اقتصاد به یک سری مسائل جوی بستگی دارد،تصریح کرد: حوادث عالمِ طبیعت دست کاندیداها نیست که آنها برنامه های عجیب و غریب ارائه می کنند زیرا ممکن است حوادثی در عالم طبیعت همانند زلزله و سیل رخ دهد که در این صورتکاندیداها کاره ای نیستند که بخواهند جلو این حوادث را بگیرند.

وی ادامه داد:کارشناسان در این زمینه (شعار های غیر واقعی نامزدها) جواب‌هایی دادندو این جور وعده‌ها را علمی نمی‌دادند و صرفأشعار های پوپولیستی و تو خالی است که اسباب آبرو ریزی برای خودشان خواهد شد.

حجت السلام محسن غرویان به شرایط اصولگرایان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اصولگرایان متاسفانه در انتخابات‌های متعددی که در چند سال اخیر برگزار شده است نمره خوبی از حیص صداقت و ایثار و گذشت نگرفته اند.

وی تصریح کرد: اصولگرایان در هر انتخابات به یکدیگر وعده‌هایی می‌دهند که به نفع هم کنار بروند، اما کنار نمی روند و این برای اصولگرایی خوب نیست و نمره منفی در افکار عمومی به حساب می آید. زیرا در افکار عمومی اینگونه برداشت می شود که وقتی آنها نسبت به یکدیگر اعتماد و اطمینان ندارند چگونه می خواهند با کمک همین دوستانشان (در صورت موفقیت) مملکت را اداره کنند.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: نمی‌دانم که مشکل اصولگرایان چیست که نمی توانند به اجماع و وحدت برسند و با اینکه مرامنامه امضاء می کنند اما باز هم در دقیقه90 قول و قرار‌های خودشان را بهم می‌زنند که به نظر بنده و بسیاری از کارشناسان، این نوع عملکرد نمره منفی در مجموع قضاوت مردم از اصولگرایان باقی خواهد گذاشت.

وی همچنین درباره معرفی گزینه نهایی اصولگرایان، تصریح کرد: اینگونه که در فضای رسانه ای عنوان می‌شود احتمال کناره گیری یکی از کاندیدای اصولگرایان در حمایت از دیگری وجود دارد اما هنوز مشخص نیست کدام یک کناره گیری خواهد کرد.

حجت السلام محسن غرویان به برخی تخریب‌هایی که از سوی کاندیداها صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تخریب عملکرد دولت نتیجه خوبی در ذهن مردم نخواهد داشتو کسی که  تخریب می‌کند بداند که در نظر مردم نمره منفی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این عادلانه نیست که تخریب گران دولت، با وجود اینکه در دولت گذشته عملکرد به مراتب ضعیفی را مشاهده کرده اند اما سکوت اختیار کرده و هیچ انتقادی را متوجه دولت نکردند اما اکنون تمام توان خود را برای انتقاد غیرمنطقی از دولت یازدهم به کار گرفته اند.

غرویان افزود: مردم این ها را می فهمند. منتقدان باید مراقب باشند که صادقانه برخورد کنند. این در حالی است که همه کاندیداها به این نکته اصرار دارند که ارزش‌های اخلاقی باید حفظ شود. که البته، یکی از همین ارزش‌ها دست کشیدن از تخریب های بی مورد است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر