کد خبر: 19606
A

ارسال 100 پرونده تخلفات انتخاباتی به مراجع قضایی

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه تخلفات انتخاباتی برخی کاندیداهای شورای شهر به قوه قضاییه ارسال شده و بررسی قوه قضاییه در این باره چگونه است؟ توضیح داد: پیش‌تر هم گفته‌ام ستادی به عنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی به ریاست دادستان کل در دادستانی جلساتی از چند ماه پیش تشکیل می‌شود که از 12 دستگاه مختلف در آن عضو هستند.

ارسال 100 پرونده تخلفات انتخاباتی به مراجع قضایی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده قطار سمنان گفت: این پرونده در حوزه قضایی سمنان مطرح بود. همانطور که می‌دانید این پرونده با چند بازداشتی در حوزه قضایی سمنان دنبال می شد، گزارشی تکمیلی از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام شد که بر اساس این گزارش بعضی از اعضای هیات امنا و هیات مدیره راه آهن در این باره مقصر قلمداد شدند، ولی با توجه به سمت شان باید این موضوع در تهران رسیدگی شود. این پرونده در آن جا عدم صلاحیت خورد و به دادگاه کارکنان دولت در تهران ارجاع شد که بر اساس این گزارش باید این افراد احضار شده باشند و پرونده در حال رسیدگی باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده دانیال‌زاده گفت:‌ هنوز فرد مذکور در بازداشت است. از برخی در حال تحقیق هستیم، هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه تخلفات انتخاباتی برخی کاندیداهای شورای شهر به قوه قضاییه ارسال شده و بررسی قوه قضاییه در این باره چگونه است؟ توضیح داد: پیش‌تر هم گفته‌ام ستادی به عنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی به ریاست دادستان کل در دادستانی جلساتی از چند ماه پیش تشکیل می‌شود که از 12 دستگاه مختلف در آن عضو هستند. ستادهای استانی و شهرستانی دارند. راهنمایی هایی را به طرفداران، کاندیداها و ستادهای انتخاباتی ارائه می‌دهند. اگر در جایی احساس شود افراد سمت تخلف می روند تذکر می‌دهند و اگر جرمی گزارش شود در دادسرا و در دادگاه شعبه ویژه ای در این باره وجود دارد، در خارج از نوبت و به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در این باره افزود: حدود 101 پرونده از کل کشور به مرجع قضایی ارسال شده و 100 مورد هم تذکر داده شده است. 100 مورد به صورت پیشگیری تذکر داده شده و 101 پرونده هم به دادسرا ارجاع و در مرحله رسیدگی است. شنیده‌ام امروز هم وزارت کشور برخی تخلفات هفت یا هشت نشریات را به دادستان تهران فرستاده و معتقد بوده که تخلفاتی داشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر