کد خبر: 19642
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

قطار تبلیغات انتخاباتی قالیباف در مترو

تخلفات در مترو تهران مسبوق به سابقه بوده و در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز تخلفی در این مجموعه صورت گرفته است که رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران در اسفند 95 در صحن علنی شورای شورا نسب به این تخلف واکنش نشان داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه ای خود در مورد شرکت بهره برداری متروی تهران نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 اعلام تخلف کرده است

قطار تبلیغات انتخاباتی قالیباف در مترو

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هر روز داغ و داغ تر می‌شود و کاندیداها با حضور در مراسمات مختلف در استان ها و مراکز آن در جمع حامیان خود ظاهر می شوند و در مورد مسائل مختلف به ویژه اقتصادی سخنرانی و از همه ظرفیت و توان خود برای تبلیغات و کسب اقبال عمومی، استفاده می‌کنند.

در این بین محمد باقر قالیباف شهرداری تهران که بعد از دو شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و 92 برای بار سوم در عرصه رقابت ریاست جمهوری قرار گرفته است، در تازه ترین اقدام تبلیغاتی ستاد انتخاباتی وی برچسب هایی به صورت A4 در برخی از ایستگاه های مترو نصب شده که حاوی این پیام است؛« برای جیب شما نقشه داریم، به زودی...».

 این برچسب که در ایستگاه مترو «هفت تیر» نصب شده بود پیش از این نیز تصویر آن در فضای مجازی در بین کاربران به اشتراک گذاشته شد که نام ایستگاه محل نصب مشخص نبود.

تخلفات در مترو تهران مسبوق به سابقه بوده و در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نیز تخلفی در این مجموعه صورت گرفته است که رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران در اسفند 95 در صحن علنی شورای شورا نسب به این تخلف واکنش نشان داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه ای خود در مورد شرکت بهره برداری متروی تهران نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 اعلام تخلف کرده است. پرسنلی که تعداد آنها 82 درصد افزایش داشته و میزان حقوق و اضافه کاری آنها از حدود 4 میلیارد تومان در سال 90 به حدود 15 میلیارد تومان در سال 92رسیده، یعنی معادل 275 درصد افزایش یافته است. چنانچه سرانه حقوق این پرسنل این شرکت بین 9 تا 11 میلیون تومان است.

او گفت: 400 نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین 30 درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنرانی های تبلیغاتی خود وعده های اقتصادی مختلف « دو و نیم  برابر کردن درآمد کشور» ،« پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به بیکاران»، « ایجاد اشتغال 5 میلیون نفری در طول چهار سال» را داده که واکنش های فراوانی را از سوی اقتصاددان های به همراه داشته است.

پیش از این نیز 14 نفر از اعضاء شورای شهر تهران در نامه ای به وزیر کشور با استناد به قانون انتخابات؛ خواستار بررسی وضعیت استعفاء یا مرخصی معاونان و مدیران شهردار تهران که مشغول فعالیت های تبلیغاتی در ستاد انتخاباتی شهردار هستند و بررسی نحوه و یا عدم استفاده از امکانات شهرداری تهران به ویژه موسسه همشهری برای فعالیت های تبلیغاتی محمدباقر قالیباف شده اند.

photo_2017-05-01_11-43-03

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر