کد خبر: 19704
A

مروری بر روزنامه های سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه

روزنامه های امروز، موضوعات مختلف انتخاباتی، از وعده های نامزدها تا اعلام حمایت ها و ایجاد ائتلاف های جدید انتخاباتی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که اتفاقات مراسم روز کارگر در حرم امام، با واکنش تند روزنامه های مخالف دولت روبه رو شده است.

مروری بر روزنامه های سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه های مخالف دولت به اتفاقات روز کارگر در حرم امام واکنش شدید نشان دادند.

 

 
 
 
 
 
 
 

روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «خُرد ‌‌کردن دهان کارگران پاسخ شایسته‌ای به مشکلات آنان نیست» با پرداختن به متن و حاشیه خوادث روز کارگر در حرم امام نوشت: «در برنامه تبلیغاتی دیروز رئیس‌جمهور که در مرقد مطهر حضرت امام(ره) برپا شده بود، در حالی که عده قابل توجهی از کارگران حاضر در این جلسه نسبت به شرایط کاری و معیشتی خود اعتراض کرده و انتظار داشتند به درد دل آنها رسیدگی شود، مجری برنامه با لحنی بی‌ادبانه و تحریک‌آمیز وعده خرد کردن دهان را به آنها داده و آنان را مزدور خطاب کرد!

حامیان تشکیلاتی و ستادی روحانی از مدتها قبل تلاش زیادی کرده بودند تا به بهانه «روز کارگر» یک میتینگ انتخاباتی برای وی برگزار کنند و از روزهای قبل به هر نحوی به دنبال پر کردن مرقد امام راحل بودند و هر تدبیری اندیشیدند تا از ورود رسانه‌های غیرهمسو به این مراسم ممانعت بعمل آورند و همچنین از حضور فرزند مرحوم هاشمی و نوه حضرت امام(ره) نیز نهایت بهره‌برداری را برای فیلم انتخاباتی رئیس‌جمهور صورت دهند.»

 

روزنامه جوان نیز در گزارشی با تیتر «دهانتان را خرد می‌کنیم» نوشت: «همین چند روز پیش بود که مجری برنامه یک نامزد در یکی از استان‌ها متن از پیش آماده شده‌ای را که سراسر توهین به شخصیت امام هشتم شیعیان بود قرائت کرد تا جایی که مراجع تقلید او را «خبیث» خواندند و خواستار مجازات او شدند، هرچند این برنامه یک اقدام گروهی بود و باید به حساب آن گروه رسیدگی شود. دیروز نیز مجری برنامه دولتی روز کارگر در مرقد مطهر امام راحل نشان داد که برای برخی‌ها پیروزی در انتخابات و جمع‌آوری تک‌تک آرا از حفظ حرمت و اهمیت دادن به تک‌تک رأی‌دهندگان مهم‌تر است. این مجری وقتی عده‌ای ‌از کارگران حاضر در مراسم حین سخنرانی رئیس دولت، شعارهای معیشتی دادند، آنها را مزدور خواند و گفت: «شما پول گرفته‌اید و نیروی کار دهانتان را خرد می‌کند.»

واکنش تند رئیس مجلس به وعده‌های انتخاباتی

 

 
 
 
 
 
 
 
 

روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «٣ برابر کردن یارانه شدنی نیست» نوشت: «امکان ٣-٢برابر کردن یارانه‌ها وجود ندارد.»؛ این جمله‌ای است که علی لاریجانی رئیس مجلس دیروز به صراحت اعلام کرد و گفت: شرایط اقتصاد کشور بسیار پیچیده است و در وضعیتی نیستیم که عده‌ای وعده چند برابرکردن یارانه را به مردم بدهند. رئیس مجلس که درجمع فرهنگیان قم حاضر شده بود، گفت: سالانه یک‌میلیون و٥٠٠‌هزار‌میلیارد ریال یارانه درکشور داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت افزایش آن امکان‌پذیر نیست؛ چراکه دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.

لاریجانی به حجم عظیم پروژه‌های به زمین مانده از دولت قبل هم اشاره کرد و گفت: پنج‌میلیون و٥٠٠‌هزار‌میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام و کلنگ‌زنی شده درکشور وجود دارد و توصیه ما این است که درکشور دیگر کلنگ زده نشود و تنها بعد از فراهم‌شدن پول و اعتبار لازم برای ساخت و اتمام پروژه کلنگ‌زنی صورت گیرد.و البته تأکید کرد؛ از درآمدهای کشور استفاده درستی نشده است و ٢٠٠‌میلیارد دلار پول برای ساخت آپارتمان‌هایی درکشور هزینه شده که خالی از سکنه هستند و منابع کشور جایی هزینه شده که کارکرد ندارد.»

ستاد اصولگرایان برای روحانی!

 

 
 
 
 
 
 
 

روزنامه شرق در گزارش اصلی امروز خود با عنوان «ائتلاف اصولگرایان حامی روحانی» نوشت: «اصولگرایان به یاری حسن روحانی آمده‌اند. معتدلان اصولگرا همان طور که در چهارسال اخیر در کنار رییس‌جمهور بودند در روزهایی که تنها ١٧ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده به صورت جدی وارد میدان همکاری با حسن روحانی شده‌اند. در تمام چهار سال اخیر بسیاری این را می‌دانستند که رابطه خوب و معتدل میان دولت و مجلس برگرفته از مشی رییس آن است. علی لاریجانی با کمک‌ها و یاری‌اش به دولت باعث شد تا نه تنها به صورت ملموسی به دولت نزدیک شود بلکه از اردوگاه سنتی اصولگرایان نیز فاصله بگیرد و شکل جدیدی از جبهه اصولگرایان معتدل را در کشور ایجاد کند. همین هم باعث شده بود تا در انتخابات مجلس پیشین که سال ٩٤ برگزار شده بود از هرگونه رابطه‌ای با ائتلاف اصولگرایان خودداری کرد و ترجیح داد مستقل بماند. همین رفتار سال‌های اخیر او بود که باعث شد تا اصلاح‌طلبان تنی چند از اصولگرایان نزدیک به او را در لیست نمایندگان پایتخت قرار دهند. حالا در روزهایی که یک مجلس معتدل بر سر کار است اصولگرایان معتدل به میدان آمده‌اند تا یاری‌دهنده پایداری دولت معتدل نیز باشند. دولت معتدلی که از نگاه آنها نماینده‌اش حسن روحانی است و برای همین است که به کمک او آمده‌اند. دیروز اصولگرایان معتدل به صورت رسمی ستاد تبلیغاتی‌شان را افتتاح کردند و به کمک حسن روحانی آمدند. مسئول ستاد هم بهروز نعمتی، نماینده معتدل تهران در مجلس است که مشی سیاسی‌اش نزدیک به علی لاریجانی است. اما نکته مهم این است که روز گذشته محمد شریعتمداری رییس ستاد مرکزی حسن روحانی برای افتتاح این ستاد پیشگام شد و به صورت رسمی از علی لاریجانی و علی اکبر ناطق نوری دو چهره سردمدار اصولگرایی معتدل قدردانی کرد. نکته اساسی اینجاست که اصولگرایان معتدل این‌بار هم همچون انتخابات مجلس پیشین به هر گونه ائتلاف با اصولگرایان سنتی نه گفتند. سازوکار جمنا که در تلاش بود با حضور جبهه‌های مختلف اصولگرایی به یک کاندیدای واحد برسد با استقبال اصولگرایان معتدل مواجه نشد و بازهم نتوانست به یک کاندیدای واحد برسد و این روزها با سه کاندیدای متفاوت در عرصه انتخابات حضور دارد. نکته اساسی اینجاست که حمایت اصولگرایان معتدل و اقدام جدی آنها با راه‌اندازی یک ستاد انتخاباتی نشان می‌دهد که حمایت آنها جدی‌تر و عملی‌تر از همیشه است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر