کد خبر: 19736
A

تذکر علی مطهری به رسانه‌ملی/ افزایش یارانه به هیچ‌وجه انجام شدنی نیست/ دربرابر حقوق‌ نجومی سکوت نکردم

نائب رییس مجلس دهم در همایش حکمت مطهر که در دانشگاه صداوسیما برگزار شد، به عملکرد صداو سیما انتقاد کرد.

تذکر علی مطهری به رسانه‌ملی/ افزایش یارانه به هیچ‌وجه انجام شدنی نیست/ دربرابر حقوق‌ نجومی سکوت نکردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی مطهری به صداوسیما هشدار داد توجه به فکر و اندیشه شهید مطهری در سال‌های اخیر در صداوسیما کم شده است.

علی مطهری در بخشی دیگر از سخنان خود در این همایش با این سوال مواجه شد که چرا در مقابل حقوق‌های نجومی سکوت پیشه کرده است.

او پاسخ داد: ما سکوت نکرده‌ایم. حقوق‌های نجومی توجیه قانونی داشتند و دولت قبل مصوبه‌ای داشت که دست هیات‌های عامل بانک‌ها را باز گذاشته بودند که تا آنجا که می‌توانستند حقوقشان را افزایش بدهند. قانونا ایرادی به این مساله وارد نبود ولی وجدانا ایراد داشت و غیرعادلانه بود. البته دولت فعلی هم زودتر از این‌ها می‌بایست آن مصوبه را اصلاح می‌کرد که دیر اصلاح کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مساله حقوق‌های نجومی افراد زیادی وارد شدند. بنده جایی‌هایی وارد می‌شوم که دیگران وارد نمی‌شوند و یا جرأت آن را ندارند.

علی مطهری با اشاره به تاکیدات شهید مطهری بر مساله آزادی بیان و تفکر یادآور شد: در مساله آزادی بیان و تفکر می‌بینیم که هشدار می‌دهند مبادا جوانان ما خیال کنند برای دفاع از اسلام و انقلاب باید جلوی اظهار نظر منتقدان را بگیرند. آزادی بیان در تاریخ اسلام اهمیت بسیاری داشته است و ائمه هم بر این مساله تاکیدات زیادی داشته‌اند.

همچنین خانه ملت نوشت؛

نائب رئیس مجلس دهم، با اشاره به وعده های انتخاباتی برخی کاندیداها برای افزایش یارانه های نقدی گفت: کاندیداها باید وعده ها و شعارهای تحقق پذیر و واقعی را مطرح کنند، چرا که وعده های غیرواقعی سبب افزایش توقعات مردم و سرخوردگی آنها با تحقق نیافتن این وعده ها می شود.

وی با بیان اینکه وعده افزایش یارانه های نقدی به هیچ وجه انجام شدنی نیست، افزود:حتی اگر این وعده بخواهد عملی شود، پس از تصویب مجلس قابلیت اجرا خواهد داشت.

مطهری ادامه داد: دولت گذشته برای پرداخت همین مقدار یارانه 45 هزار تومانی، 17 هزار میلیارد تومان کسری بودجه پیدا کرد و از سایر منابع برای پرداخت آن استفاده کرد، که نوعی بی انضباطی مالی در کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه افزایش یارانه نقدی مشکلات کشور را افزایش می دهد، یادآور شد:اصل پرداخت یارانه نقدی برخلاف اقتصاد مقاومتی است و یک کاندیدای واقع بینی کسی است که اعلام کند که من یارانه را مگر برای خانواده های تحت پوشش سازمان های حمایتی و افراد از کار افتاده قطع می کنم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه منابع برای افزایش یارانه نقدی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد:تنها می توان با افزایش دو یا سه برابری قیمت حامل های انرژی میزان یارانه نقدی را افزایش داد، که این اقدام فشار مضاعفی بر مردم وارد می کند، که مجلس اجازه چنین اقدامی را به هیچ دولتی نمی دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر