کد خبر: 19751
A

رئیسی: پیشرفت های بزرگی در کشور انجام شده است

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت: پس از 38 سال که از عمر انقلاب می گذرد، پیشرفت های بزرگی در کشور انجام شده اما معیشت سخت مردم موجب غصه دار شدن ما می شود، آیا این وضعیت در شان ملت ایران است؟

رئیسی: پیشرفت های بزرگی در کشور انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همدان گفت: من برای هوا و هوس به این میدان نیامده ام، آمده ام تا گره از کار فروبسته مردم بگشایم.

به گزارش خبرنگار ما وی که در میان جمعی از مردم همدان و در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر سخن می گفت، خاطرنشان کرد: برخی از مردم به اندازه ای فقیر هستند که تنها درآمد آنها یارانه 45 هزار تومان ماهانه ای است که دولت به آنها پرداخت می کند، آیا این درآمد کافی است؟ آیا کشور منابع و پول ندارد؟


وی افزود: طبق آمارها امروز ایران دارای ثروت مادی و نیروی انسانی متراکم و اثرگذار و جوانان تحصیل کرده است پس چرا جوان پس از تحصیلات کار نداشته باشد و یا پس از سالها کارگاه او تعطیل شود و شاهد بیکاری پدر هم باشد و در خانواده خجالت بکشد؟

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اگر کسی امروز نمی تواند به کشور ایران چپ نگاه کند و سایه جنگ از سر کشور کوتاه شده به دلیل حضور همین مردم متدین و بسیجی همیشه در صحنه است.

وی در ادامه گفت: 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند و نیاز به تسهیلات دارند و برای برپایی زندگی نیازمند سرپناه و شغل در شان و باکرامتی هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: دختر و پسر به دلیل نبود شغل ازدواج نمی کنند و می خواهند دست والدین خود را هم بگیرند، و کشور با این همه امکانات و منابع نباید این وضعیت را داشته باشد و اکنون 500 هزار جوان آماده ازدواج در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند اما در مقابل چند نفر میلیاردها تومان تسهیلات دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: کشور ضعف مدیریت دارد، تسهیلات و منابع باید مدیریت شود، 700 هزار میلیارد تومان پول خلق شده اما این همه پول کجا رفته است؟

وی با بیان اینکه در هر سال می شود یک میلیون شغل ایجاد کرد گفت: نصف این پولی که خلق شده را برای ایجاد اشتغال و بحران صرف کنیم مشکل بیکاری در کشور حل خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه اختلاف طبقاتی در جامعه پسندیده نیست، گفت: یک نگاه برای دادن تسهیلات این است که برای افراد دارای سرمایه داده شود و محرومان پای سفره آنها بنشینند و یک صنعت چند کارگر را به کار گیرد.

وی افزود: نگاه دوم ایجاد عدالت اجتماعی است که تمام ثروت های کشور برای همه به طور مساوی تقسیم شود، شاید یک جوان با اختراع و نوآوری کارآفرینی کند و در گوشه ای از روستا این تسهیلات را با هنر کارآفرینی خود به نحوی به کار گیری که مشکلات منطقه را حل کند.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذار و کارآفرین حمایت شود تا کشور رونق بگیرد، افزود: یارانه دهک های پایین باید افزایش یابد، سه برابر شدن یارانه دهک های پایین با این بودجه امکان پذیر است و از طرف دیگر کسانی که درآمد میلیاردی دارند باید مالیات بدهند و برای جلوگیری از فرار مالیاتی یقه سفیدها نیز باید راهکار داده شود.

وی با بیان اینکه سامانه جامع اطلاعات باید فعال شود، افزود: این سامانه با حضور بانک، گمرک، بازرگانی و دستگاه های نظارتی ایجاد شود تا میزان درآمد همه افراد مشخص و شفاف باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر