کد خبر: 19772
A

اسحاق جهانگیری؛ کابوسِ انتخاباتی اصولگرایان می‌شود

جهانگیری نه ستادی زده و نه بنایی برای ماندن دارد ، او آمده است تا کابوس اصولگرایان باشد، او تضمین پیروزی روحانی شده است .

اسحاق جهانگیری؛ کابوسِ انتخاباتی اصولگرایان می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ نامه نیوز نوشت؛ اسحاق جهانگیری؛ کابوس اصولگرایان شده، آن هم درست در شرایطی که زمان اندکی به زمان انتخابات باقی مانده است. او به یکباره وارد انتخابات شد، با اینکه حتی ستادی تشکیل نداده اما رشد قابل توجهی در نظرسنجی ها کرده و درست در موقعیتی که اصولگرایان نامزد خودشان را شارژ کرده بودند تا رای حسن روحانی را در مناظرات بریزد او یک ظهور موفقیت آمیز داشته است.

چرا جهانگیری نامزد شد؟
نامه نیوز در تعطیلات نوروز در یک گزارش خبری از جدی شدن احتمال نامزدی اسحاق جهانگیری خبر داده و نوشته بود:« گویا هر چه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم احتمال نامزدی اسحاق جهانگیری هم افزایش می یابد. این احتمالا یکی از مهمترین پدیده های انتخاباتی اردیبهشت ماه خواهد بود. او نامزد می شود اما نه برای رقابت با حسن روحانی ؛ او به یاری رییس جمهور مستقر خواهد آمد.اسحاق جهانگیری در تمام مدتی که از دولت حسن روحانی گذشته یکی از ستون های اجرایی کابینه بوده است . فرد مورد اعتماد رییس جمهور که اداره دولت در موارد زیادی به کمک او انجام می شود.جهانگیری روابط بسیار خوبی با ساختارهای قدرت نیز دارد. او یک تکنوکرات است و دقیقا می داند چگونه باید مهره های شطرنج را جابجا کند.»

این اتفاق حالا رخ داده است، او هم نامزد انتخابات شده و هم ستاره مناظره. خوب حرف می زند، نسبت های ناروا به دولت را برای مردم روشنگری می کند و از همه مهتر اینکه برای حسن روحانی یک تکیه گاه منحصر به فرد شده است . او می داند که حسن روحانی به صورت طبیعی رییس جمهور مستقر است و مدافع وضع موجود، به همین دلیل هم هست که اندکی از کاراکتر انتخاباتی سال 92 خود فاصله گرفته است.

اصلاح طلبان و اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری البته پل ارتباطی اصلاح طلبان و حسن روحانی است. فرد مورد اعتماد دو طرف که رابطه بسیار خوبی هم با ساختارهای قدرت در ایران دارد. همین خصوصیت ها باعث شده که او فرد منتخب و مقبول طرفین در این انتخابات باشد. قبل از فرا رسیدن موعد ثبت نام نامزدهای انتخابات محمد عطریانفر گفته بود«در نظر گرفتن نامزد پوششی برای روحانی را هوشیاری جریان اصلاحات است. نجفی و جهانگیری بهترین گزینه‌ها برای ایفای این نقش هستند. اگر بخواهیم ارزیابی واقع‌بینانه و قابل دسترس پیدا کنیم افرادی مناسب‌تر از جهانگیری و نجفی نخواهیم داشت چراکه این دو بزرگوار هر دو این صلاحیت و کفایت را دارند اما آقای جهانگیری به اعتبار اینکه در موقعیت معاون اول و در مسائل به روز است و ماموریت‌های بسیار مهمی را از طریق دولت دنبال می‌کند حتی نسبت به آقای نجفی در اولویت قرار می‌گیرد. البته بنده شخصا از علاقمندان و مدافعین آقای نجفی هم هستم، او دچار یک بیماری قلبی است که حتی برای وزارت و معاونت ریاست جمهوری هم پزشک معالج او را از قبول مسئولیت باز داشت. از این رو ما آقای جهانگیری را تقدم می‌بخشیم. »

شاید از همین روست که اسحاق جهانگیری ماموریت دیگری هم برای خود در این انتخابات دیده است؛ دفاع از جریان اصلاحات، از همین روست که همزمان با دفاع از دستاوردهای دولت، مواجهه دیدنی با حمله قالیباف به حسن روحانی این سخنان را هم می گوید « من به عنوان نماینده یک جریان اصلاح‌طلب آمده‌ام که بگویم که بعضی‌ها چه کرده‌اند با یک جریان ریشه‌دار؟ می‌خواهم بگویم که دولت یازدهم در چه شرایط جدیدی تشکیل شد چرا عده‌ای با ژست جدید آمده‌اند؟وقتی ما آمدیم جریان سیاسی چگونه بود؟ با آقای هاشمی، ناطق نوری چه کرد؟ همه را خانه نشین کردند به همه ضربه زدند رو در رو هم قرار داند. در فضای سیاسی 700 میلیارد دلار درآمد کشور را خرج کردند. میزان شغل سال 85، 22 میلیون بوده در سال 91 باز 21 میلیون بوده همون رئیس جمهور سابق مثل برخی دوستان می‌گویند من دو سال دیگر بیکاری را ریشه کن می‌کنم. آقایان بیکاری را ریشه کن کردن راهکار دارد.»

او در واقع اکنون در جای مهمی ایستاده است . او به نوعی نماینده اصلاح طلبان در کنار حسن روحانی است و آمده است تا در مهمترین مقطع تاریخی به دولت یازدهم کمک کند .

اصولگرایان و اسحاق جهانگیری
نکته مهم اما این است که اصولگرایانی که روزی طعنه می زدند جهانگیری یک نامزد پوششی است حالا از ماندن او سخن می گویند و عدم کناره گیری اش . این وسط آن ها که از آمدن و نحوه عملکرد اسحاق جهانگیری با بدترین شرایط سیاسی مواجه شده اند یک راه دیگر برای بازیگری سیاسی پیدا کرده اند . آنها می خواهند این کابوس را با افزایش و دامنه دار کردن شایعه ماندن جهانگیری در رقابت و تلاش اصلاح طلبان برای کناره گیری روحانی به خوابی خوش تبدیل کنند .

جهانگیری اما نه ستادی زده و نه بنایی برای ماندن دارد ، او آمده است تا کابوس اصولگرایان باشد، او تضمین پیروزی روحانی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر