کد خبر: 19840
A

جزئیات گفتگوی تلفنی شمخانی با همتای روسی

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه بعداز ظهر امروز چهارشنبه در چارچوب رایزنی‌های فعال میان نهادهای امنیت ملی دو کشور در موضوع سوریه ضمن تماس تلفنی با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با وی پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همکاری‌های دو کشور در بحران سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جزئیات گفتگوی تلفنی شمخانی با همتای روسی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به ضرورت پیگیری و استمرار گفت‌وگوهای سیاسی آغاز شده میان گروه های مسلح سوری و دولت این کشور تاکید کرد: احترام به خواست مردم در انتخاب آزادانه سرنوشت و آینده خود و پرهیز از هرگونه اعمال فشار خارجی در روند گفت‌وگوهای سیاسی می بایست مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: با تقویت رایزنی ها و همکاری های نزدیک سه کشور جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و سوریه روند روشنی در مسیرکاهش قدرت و قلمرو گروه های تروریستی و همچنین برقراری آتش بس به منظور حفظ امنیت مردم آغاز گردیده که می بایست با اتخاذ ابتکارات جدید برای تامین خواست مردم سوریه با قدرت تداوم یابد.

شمخانی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات سیاسی در آستانه و تثبیت مسیر ایجاد شده برای برقراری و تداوم آتش بس در سوریه افزود: تجربه موفق پایه گذاری و تداوم مذاکرات آستانه نشان داد که تمرکز بر راه حلهای مبتنی بر مشارکتهای منطقه ای می تواند در روند پایان دادن به بحران امنیتی سوریه شتاب بیشتری ایجاد نماید.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر ضرورت تداوم و تقویت رایزنیهای دو کشور برای سرعت دادن به تحقق راهکارهای سیاسی افزود: برخی بازیگران فرا منطقه ای با نادیده گرفتن ضرورت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه به دنبال اجرای طرحهایی برای تجزیه سوریه هستند.

وی افزود: حفظ و توسعه آتش بس و بهره گیری از ابتکارات سیاسی جدید می تواند خنثی سازی این توطئه خطرناک را بدنبال داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نشست آستانه را ابتکاری موفق برای کمک به حل بحران جاری در سوریه عنوان کرد و اظهار داشت : ایران و روسیه می بایست از مجموعه ظرفیتهای در اختیار برای تاثیر گذاری بر طرفهای منازعه به منظور افزایش زمینه های ثبات سازی و تداوم آتش بس در این کشوراستفاده نمایند.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر