کد خبر: 19849
A

کره‌شمالی دستگیری یک آمریکایی را تاییدکرد

کره شمالی در پی انتشار گزارش هایی درباره دستگیری یک شهروند آمریکایی تایید کرد که چنین فردی را به دلیل اقدامات و فعالیت های خصمانه علیه کشور بازداشت کرده است.

کره‌شمالی دستگیری یک آمریکایی را تاییدکرد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،انتشار این خبر امروز (چهارشنبه) توسط خبرگزاری کره شمالی صورت گرفت و این خبرگزاری در گزارش خود یادآور شده که فرد دستگیر شده تحرکاتی داشته و اقداماتی صورت داده که هدفش براندازی دولت بوده است.
گزارش این فرد را «کیم سانگ دوک» 50 ساله کره ای تبار و شهروند آمریکا معرفی کرده که در روز 22 آوریل در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ دستگیر شده است.
این خبرگزاری می افزاید: این فرد در گذشته نیز فعالیت هایی خصمانه صورت داده و در آخرین مرحله از اقامت خود در کره شمالی نیز دست به چنین کارهایی زده و کشور را به خطر انداخته است.
گزارش تصریح می کند که وی به عنوان استاد دانشگاه و برای تدریس به پیونگ یانگ دعوت شده است و فعلا در بازداشت بسر می برد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر و در روز سوم اردیبهشت ماه جاری در گزارشی از دستیگری این فرد خبر داد و اعلام کرد که این سومین شهروند آمریکایی زندانی شده در کره شمالی است.
این خبرگزاری با اعلام اینکه او سابقه استادی در دانشگاه «یان بیان» چین را هم در کارنامه دارد، او را یک فعال مدنی معرفی کرده بود که در خصوص ارسال کمک های بشردوستانه به کره شمالی فعالیت داشت و تا قبل از دستگیری نیز به مدت یک ماه در این کشور اقامت داشته است.
کره جنوبی می گوید که از سال 2009 تا به امروز، 10 آمریکایی در کره شمالی عمدتا به اتهام جاسوسی دستگیر شده و کسانیکه آزاد نشده اند، به اردوگاههای کار اجباری طولانی مدت فرستاده شده اند./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر