کد خبر: 19863
A
حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

شعار مشکل کشور را حل نمی‌کند، کاندیداها باید برنامه ارائه کنند

حسن روحانی با بیان اینکه انقلاب برای این بود که فساد در کشور نباشد، گفت: انقلابی بودن به معنای این نیست که بخواهیم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم.

شعار مشکل کشور را حل نمی‌کند، کاندیداها باید برنامه ارائه کنند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن تسلیت حادثه معدن آزادشهر، گفت: انقلاب اسلامی هدف بسیار مهم و واقعه بسیار مهمی در کشور ما بوده و مثل همه انقلاب‌ها فراز و نشیب‌هایی داشته است. 

وی افزود: بزرگ‌ترین موفقیت انقلاب بحث استقلال سیاسی بود، بحث مردم‌سالاری بود. همین انتخاباتی که برگزار می‌شود از پیامدهای بزرگ انقلاب اسلامی ماست. مردم ما به راحتی پای صندوق‌ها حضور پیدا می‌کنند و مسائل مختلف را مطرح می‌کنند و این از آثار انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مردم به خوبی استقلال سیاسی و حاکمیت ملی را لمس می‌کنند، اظهار داشت: هرکجا در انقلاب اسلامی امور را به مردم واگذار کردیم توفیق بیشتری را کسب کردیم. هر کجا هم امور مربوط به مردم را با محدودیت مواجه کردیم دچار مشکل شدیم. 

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر این نکته که باید در مسائل اقتصاد و فرهنگ آزادی بیشتری به مردم بدهیم، افزود: مردم باید در اقتصادی احساس رقابت کنند و اگر فکر کنند یک دستگاه وابسته به قدرت در امور اقتصاد مداخله ای ندارد، ما حتماً به موفقیت بیشتری در زمینه اقتصاد خواهیم رسید. در زمینه فرهنگ نیز باید زمینه را باید برای همه گروه‌های فرهنگی و انجمن‌ها آزاد بگذاریم که هر کجا آزادی بیشتر بوده شکوفایی بیشتر نیز همراه آن بوده است، بنابراین امروز باید فضا را بیشتر برای مردم باز کنیم. از اندیشه مردم استفاده کنیم و قانون‌مدار باشیم. 

 

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: هر کجا مطابق قانون حرکت کردیم، آنجا شاهد شرایط بهتر برای مردم و نظام بوده‌ایم و هر کجا از قانون فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم. عقلانیت، استقامت، آزادی و ایستادگی می‌تواند ما را به حرکت رو به جلو سوق دهد و خلاف آن ما را به عقب‌تر خواهد رساند. 

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید آثار 40 سالگی را مردم در سال آینده مشاهده کنند که افراط در 40 سالگی انقلاب از بین رفته و خشونت‌ها که گاهاً در گوشه و کنار است، کنار رفته و مردم ما احساس اعتدال، پیشرفت و آرامش بیشتری در زندگی مادی و معنوی‌شان می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به مجری برنامه مبنی بر اینکه چقدر خودتان را انقلابی می‌دانید، با طرح این سوال که انقلاب برای چه بود و چرا انقلاب کردیم و چرا مردم از سال 41 به صحنه آمدند؟ گفت: به خاطر این بود که استقلال به دست آورند و با آزادی خودشان کشور را اداره کنند و فساد در کشور از بین برود تا مردم آرامش داشته باشند. مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند. اگر در زندگی‌مان به آرمان‌ها و مسیر انقلاب متعهد باشیم می‌توانیم خودمان را انقلابی بدانیم. 

 

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای بی‌نظم بودن نیست، به معنی دخالت در زندگی خصوص دیگران نیست و به معنی سخن درشت و شعار دادن نیست، تصریح کرد: اگر به آرمان‌ها و خواست مردم بیشتر توجه کنیم و در مسیر خواست مردم حرکت کنیم انقلابی هستیم. انقلابی بودن به این معناست که امروز ما شاهد آثار انقلاب باشیم. آثار انقلاب یعنی فساد در جامعه نباشد و مردم زندگی بهتری داشته باشند و شاهد معنویت و دین‌باوری بیشتری باشیم و شاهد هویت ملی، ایرانی و اسلامی‌مان باشیم. بنابراین اگر انقلابی بودن به معنای آن است که به دنبال آرمان‌های انقلاب باشیم می‌توانیم بگوییم در مسیر انقلاب هستیم. اما اگر به معنای فریاد زدن و شعار دادن باشیم، خیر ما از این مسیر فاصله داریم. 

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه رسیدگی به محرومان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: محرومان در سال‌های گذشته در رنج فراوانی بودند وقتی می‌بینیم در جامعه‌ای تورم و گرانی بالاتر از حقوق مردم افزایش پیدا می‌کند، آنجا جایی است که محرومیت وجود دارد. محرومیت یعنی این که مردم پاداش کمتر اما کار و رنج بیشتری داشته باشند. 

 

حجت‌الاسلام روحانی با بیان این که مردم در گذشته شاهد مشکلات زیادی بودند، گفت: اما امروز یک گام رو به جلو برداشته‌ایم، امروز مردم شاهد مهار تورم هستند، خوشحالم که نامزدهای انقلاب دیگر راجع به تورم بحث نمی‌کنند، راجع به رشد منفی اقتصاد صحبت نمی‌کنند و این‌ها گام‌هایی است که مردم در طول 3.5 سال گذشته برداشته‌اند و مردم در 3.5 سال گذشته قدم‌های رو به جلویی در اقتصاد و مسائل اجتماعی برداشته‌اند. امروز اگر فردی بیمار شود رنج و فشار اقتصادی را از جهت تامین منابع درمان کمتر شاهد هست. 

 

وی رفع محرومیت در زمینه مسائل درمانی و بهداشتی را یکی از دست‌آوردهای دولت خود دانست و افزود: امروز شاهد شرایط بهتری در این زمینه هستیم، روستا‌هایمان امروز شرایط بهتری نسبت به دیروز دارند. وضع برق، گاز‌کشی و تلفن بهتر شده است. شرایط بهتری برای گردشگری‌مان به وجود آمده است اما معتقدیم برای محرومان باید فکر بیشتری شود. باید قدم‌های بیشتری برداریم. امروز محرومیت کمتر شده اما هنوز در جامعه‌مان محرمیت وجود دارد. 

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر طرف کردن معضل محرومیت در کشور، گفت: اگر می‌خواهیم نسبت به فرمایشات امام که مردم ولی‌نعمتان ما هستند، حرکت کنیم باید تلاش بیشتری کنیم و امروز در بسیاری از زمینه‌ها شاهد قدم‌های بهتری نسبت به گذشته هستیم. 

 

حجت‌الاسلام روحانی در خصوص آینده برجام نیز اظهار داشت: اصل برجام دستاوردی بود که مردم در سایه ایستادگی و تلاش‌هایشان به دست آوردند. آنهایی که در سالهایی و ماههایی که ما درحال مذاکره بودیم و در برابر رقیبانمان قرار داشتیم، ما را کمک نکردند تا برجام محقق شود، اما امروز خوشحالم که همه کاندیداها امروز اعلام می‌کنند که نسبت به برجام متعهد هستند، مردم نسبت به برجام متعهد هستند. مردم ما نسبت به همه قراردادها و تعهدات، متعهد هستند، طرف مقابل ممکن است بد عهدی کنند اما ما برای آن نیز آمادگی داریم. 

 

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، دولت او را گروه افراطی خواند و گفت: آنها قبل از آنکه به قدرت بیایند ادعاهایی داشتند که اگر بیایند برجام را پاره پاره می‌کنند اما وقتی آمدند و شرایط را دیدند فهمیدند که به این آسانی نیست و تعهدات فقط مربوط به دو کشور نیست، بلکه تعهد چند کشور و بین‌المللی است و از این نگاه فاصله گرفتند. اما این به این معنی نیست که مشکلی پیش روی ما نباشد ما برای هر مشکلی آمادگی داریم. هرجا امریکایی‌ها تخلف کردند بلافاصله ما واکنش نشان دادیم. من به سازمان انرژی اتمی دستور سوخت پیشران هسته‌ای را دادم و خواستار گزارش طی سه ماه شدم. بنابراین دست ما باز است، اگر طرف تخلف کند ما از حقوق ملت دفاع خواهیم کرد. اما هرچه جلوتر می‌رویم شرایط برای تخلف طرف‌هایمان سخت‌تر می‌شود. افکار عمومی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که برجام توافقی است که می‌تواند به نفع جهان، منطقه و ملت‌ها باشد. 

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص لزوم تقویت بنیه دفاعی نیز گفت: تقویت دفاعی به معنای آماده شدن و ارتقای امکانات دفاعی و نظامی است. اما آن قدرت اصلی که باید ایستادگی کرد قدرت ملی ما است. امروز تجهیزات جدیدی توسط مهندسان ما به ثمر نشسته است. در هفته‌های گذشته مردم ما شاهد جت جنگی، تانک جدید، موشک‌های جدید و سیستم‌های پدافندی تقویت شده بودند. اس 300 را وارد کشور کردیم.

 

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: در زمینه تجهیزات راهبردی و دفاعی آنچه در 3.5 سال گذشته به دست آمده بیش از آنی بوده که در 10 سال گذشته به دست آمده بود. یکی از احتمام‌های اصلی دولت تقویت بنیه دفاعی بوده است. ما باید قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاریمان را تقویت کنیم که در این صورت دشمن چشم طمع به منافع ملی ما نخواهد داشت. البته دشمن از شرایط ما مطلع هست همانگونه که ما از شرایط آنها مطلع هستیم. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر