کد خبر: 19928
A
محسن هاشمی مطرح کرد

امیدواریم شاهد انصراف افراد خارج از لیست در انتخابات شوراها باشیم

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران گفت: امیدواریم در انتخابات شوراها شاهد این مساله نباشیم که برخی خارج از لیست هستند در رقابت‌ها بمانند و رأی دیگران را بگیرند و از رای لیست کم کنند؛ چرا که هر قدر افراد رای بیشتری کسب کنند، قدرت بیشتری در پیگیری مطالبات مردمی دارند.

امیدواریم شاهد انصراف افراد خارج از لیست در انتخابات شوراها باشیم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه ستاد انتخاباتی ائتلاف حامیان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون منطقه 16 تهران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم اظهار کرد: افراطیون در مدت کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید مطهری را ترور کردند، همچنین مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هم ترور کردند که خدا خواست و ایشان برای خدمت به کشور زنده ماند، اما به‌ هر حال همین تفکر تندرو سال‌ها بعد دوباره در کشور ظهور یافت.
 
وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در زمان انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می‌کرد با افراط و تفریط مبارزه کند و به همین خاطر ایشان را تحمل نمی‌کردند. مشکل گروگانگیری در زمان دفاع مقدس با اذن حضرت امام (ره) توسط مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در مجلس حل شد و همچنین ایشان با پیگیری صلح در ایام دفاع مقدس نیز این مساله را حل کردند و ما بعد توانستیم فعالیت‌های سازندگی را که  بسیار بزرگ و مهم بود به پیش ببریم.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مجموعه حوادث این سه دهه اخیر ایران به ما دیکته می‌کند که در خدمت اعتدال باشیم.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی معمولا رؤسای جمهوری دو دوره‌ای بوده‌اند، چون در ابتدا لازم است زمینه‌های لازم را فراهم آورند و سپس برنامه‌های خود را اجرا کنند. آقای روحانی در همین زمینه ابتدا به مسأله سیاست خارجی پرداخت و با اذن و هدایت مقام معظم رهبری توانست معضل بزرگی از کشور را حل کند.

هاشمی گفت: سیاست اقتصادی دولت از اول کم کردن تورم بود که توانست این اقدام بزرگ را انجام دهد، ولی در کشوری که تورم بسیار بالاست، با کاهش تورم، رسیدن به رشد اقتصادی طول خواهد شد.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: از آنجایی که در کشور ما همواره تورم بالا بوده و سرمایه‌ها بر اساس آن گردش داشته است، وقتی تورم سیر نزولی پیدا می‌کند، سرمایه‌ گذاری در کشور با کندی انجام می‌شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با انتخاب مجدد آقای روحانی سیاست‌های مثبت اقتصادی کشور ادامه می‌یابد و سرمایه‌ها وارد چرخه اقتصاد می‌شود و به دلیل تداوم سیاست‌های منطقی و عقلانی شاهد یک رشد خواهیم بود. اما اگر فرد جدیدی روی کار بیاید سیاست‌ها را تغییر می‌دهد و باید منتظر بازگشت از این سیاست‌های رو به رشد بود.

وی اظهار کرد: لازم است دولت آقای روحانی دو دوره‌ای شود تا تصمیم‌گیری بر اساس افراط و تفریط انجام نشود.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: باید برای 21 نفر لیست مورد نظر این انتخابات تبلیغ شود، چون راه‌یابی تنها یک نفر به شورای شهر تأثیری ندارد.

وی با بیان اینکه «امیدواریم هر چه سریع‌تر اعتدالیون و اصلاح‌طلبان لیست انتخاباتی خود را ارائه دهند»، گفت: اگر فردی با 150 هزار رأی وارد شورای شهر تهران شود زیاد وضعیت مطلوبی نیست چون نمی‌تواند مشکلات این کلان شهر 9 میلیونی را پیگیری کند. برخی خارج از لیست در صحنه می‌مانند و رأی دیگران را می‌گیرند و رأی لیست کم می‌شود و این وضعیت مطلوبی نیست امیدواریم که شاهد این مساله نباشیم. چون هر قدر که افراد رأی بیشتری کسب کنند قدرت بیشتری در پیگیری مطالبات مردمی دارند.

هاشمی تصریح کرد: وقتی مشکلی در شهر پیش می‌آید مردم نباید دولت را مقصر بدانند بلکه باید پیگیری آن را از شوراها مطالبه کنند. مسئولیت‌های مختلف شهر باید به عهده شوراها باشد.

وی همچنین در جمع مردم محله خزانه با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: این ملت هستند که سرنوشت خود را تغییر می‌دهند و نظام جمهوری اسلامی برای عملی کردن این مسأله در گذشته هر سال یک انتخابات و اخیرا هر دو سال یک انتخابات برگزار می‌کند.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: این انتخابات سرنوشت کل کشور را تعیین می‌کند؛ بنابراین اگر در این مسأله مردم مشارکت نکنند گویی که به سرنوشت خویش بی‌توجهی کرده‌اند و به آیه قرآن عمل نکرده‌اند.

هاشمی خطاب به مردم منطقه 16 گفت: در انتخابات شورای شهر شما سرنوشت شهر تهران را تعیین می‌کنید. یعنی سرنوشت منطقه خودتان را مشخص می‌کنید. می‌دانیم که منطقه‌های جنوبی تهران کمتر برخوردار هستند و باید به کسانی رأی بدهید که دغدغه مردم مستضعف را داشته باشند.

مدیرعامل اسبق مترو تهران تاکید کرد: در انتخابات شورای شهر باید گروهی منسجم وارد شورا شوند تا بتوانند به مطالبات مردم پاسخ بدهند.

وی ارائه خدمات با کیفیت به مردم تهران را جزو اولویت‌های مهم در مسائل شهری دانست و گفت: صیانت از فرهنگ ملی و دینی مساله مهمی است چون در شهر بی‌فرهنگ امنیت نخواهد بود و زندگی بسیار سخت می‌شود؛ بنابراین باید صیانت از فرهنگ جزو اولویت‌های مدیران شهری باشد.

هاشمی در ادامه بر حمل و نقل عمومی بدون آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در سال 79 وقتی برای پیگیری ایستگاه‌های مترو از این مناطق بازدید می‌کردم متوجه دغدغه مردم شدم. وقتی که آنان قبل از باز شدن درهای مترو جلو آن منتظر می‌نشستند، دغدغه مردم را حس کردم. باید حمل و نقل عمومی با محوریت مترو در همه مناطق تهران به خصوص این مناطق گسترش یابد.

وی با تشریح وضعیت محله خزانه تهران گفت: بافت فرسوده و وجود کارخانجات مختلف در منطقه 16 از جمله مسائلی است که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند که باید آنها با راهکار مناسب حل شود. همچنین باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی شود و سرانه فرهنگی و ورزشی برای این مناطق در نظر گرفته شود.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قسمت پایانی سخنان خود برای مردم محله خزانه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کشور ما از افراط و تفریط دچار مشکل شده و همین رویه باعث شد از توسعه عقب بمانیم. کشور ما هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی به اعتدال نیاز دارد. امیدوارم به این مسأله توجه کنید و با رأی دادن به اعتدال به کشور سامان دهید.

هاشمی همچنین در مراسم دیگری با ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون منطقه 12 تهران، گفت: هر کسی در انتخابات شرکت نکند، نسبت به سرنوشت خود بی‌توجه بوده است. برای توسعه کشور باید در این امر مهم مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: شورای شهر چند دوره است که فقط در دست طیف خاصی قرار دارد و در این دوره باید گروهی انتخاب شوند که شهر تهران را در مسیر اصلی خود قرار دهند.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران گفت: باید تلاش شود مجموعه 21 نفری به شورای شهر ورود پیدا کند چون یک نفر توان تأثیرگذاری ندارد. باید 20 نفر برای یکی و یکی برای 20 نفر تلاش کند.

وی اضافه کرد: حضور حداکثری در شورای شهر است که می‌تواند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کند. در غیر این صورت امکان تلاش مؤثر وجود ندارد.

هاشمی در ادامه به ضرورت کسب رأی مطلوب و حداکثری برای شورای شهر اشاره کرد و با بیان مشکلات شهر تهران، یکی از آنها را حمل و نقل انبوه دانست که باید بر اساس آن، سیستم بدون آلودگی هوا در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی گفت: باید سیستم مدیریت شهری کاغذی را کنار بگذاریم و در مدیریت شهر هوشمندسازی الکترونیک داشته باشیم تا به این ترتیب هم بروکراسی کم شود و هم رفت و آمدها کاهش پیدا کند. با این شیوه، شفافیت بیشتر و فساد کمتر می‌شود.

هاشمی با اشاره به معضلات اجتماعی شهر تهران اضافه کرد: تهران از نظر وضعیت اجتماعی بسیار نامطلوب است. باید با تزریق منابع مالی به سمن‌ها و مساجد درصدد حل این مشکلات برآییم.

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران در ادامه گفت: باید ساختار مدیریت شهرداری تهران نیز تغییر کند و شهردای باید کوچک شود چراکه الان حجم زیادی نیرو در این سازمان وجود دارد. البته که امکان حذف آنان وجود ندارد اما باید برای حل این مسأله چاره‌اندیشی کرد.

هاشمی رفسنجانی در پایان اظهار کرد: امیدواریم شورای شهری همراه با اعتدالیون و اصلاح‌طلبان در تهران داشته باشیم.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر