کد خبر: 20015
A

علی صوفی: روحانی دست برتر را در دومین مناظره داشت/ با شعار دادن نمی‌توان رئیس جمهور شد

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: آقای قالیباف باید بداند با این راهی که در حال پیمودن است بعید است اقبالی کسب کند.

علی صوفی: روحانی دست برتر را در دومین مناظره داشت/ با شعار دادن نمی‌توان رئیس جمهور شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛  علی صوفی درخصوص دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی دست برتر را در این مناظره داشتند. ایشان نسبت به مناظره هفته گذشته، بهتر ظاهر شدند. وقت خود را مدیریت کردند و اجازه مدیریت شدن را به دیگر نامزدها ندادند.

او با بیان اینکه بیشتر وقت روحانی در مناظره قبلی در پاسخگویی به اتهامات محمدباقر قالیباف سپری شد، اظهار داشت: ما در هفته گذشته، انتظار داشتیم که رdیس جمهور از عملکرد خود و دولت یازدهم دفاع کند و مقداری وضعیت گذشته را بیان کند و بگوید چه چیزی را تحویل گرفت و اکنون وضعیت چه شده است. موانع را بیان کند و با بیان برنامه‌های آتی خود به مردم امید بدهد. با این حال، ایشان در مناظره امروز این کار را کرد. 

وزیر تعاون دولت اصلاحات درخصوص عملکرد اسحاق جهانگیری هم تصریح کرد: آقای جهانگیری در مناظره قبلی به عنوان پدیده ظاهر شد. او در این مناظره هم خط اصلاح‌طلبی‌اش را استمرار بخشید و بر مواضع اصلاح‌طلبانه‌اش هم ایستاد و از عملکرد جریان اصلاحات و دولت آقای خاتمی اسم برد و از عملکرد دولت یازدهم دفاع کرد.

صوفی افزود: آقای جهانگیری نگاه به آینده هم داشت و تهدیداتی که ممکن است کشور با آن روبه‌رو باشد را تشریح کرد. در کل می‌توان عملکرد ایشان را هم خوب دانست.

او در رابطه با عملکرد محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی هم خاطرنشان کرد: ضعف طرف مقابل این است که آنها اهدافی در قالب آرزو عنوان می‌کنند که بلندپروازنه هم است اما برنامه‌ای برای دستیابی به آن آرزوها و اهداف را تشریح نمی‌کنند. از آنها چندین بار سوال شد که برنامه‌ای برای دستیبابی به اهداف اعلامی‌شان بیان کنند ولی پاسخی برای آن نداشتند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه سخنان قالیباف و رئیسی با برنامه نیست بلکه شعار است، ابراز داشت: آقای روحانی برخلاف آن افراد، گفت ما عمل می‌کنیم و بعد سخن می‌گوییم نه آنکه شعار بدهیم ولی سپس نتوانیم عمل کنیم. آقای روحانی این ضعف آنها را دید و پاسخ‌شان را داد.

صوفی با بیان اینکه از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این توقع وجود دارد که در کنار شعار دادن، برنامه هم ارائه بدهند، عنوان کرد: کاندیداها باید خط مشی و بایدها و نبایدهایشان را هم تشریح کنند. این مساله می‌تواند برگه برنده آنها باشد در حالی که به نظر می‌آید اصولگرایان در این باره دست‌شان خالی است.

او با بیان اینکه با شعار دادن نمی‌توان رئیس جمهور شد، یادآور شد: حمله کردن به این و آن کافی نیست. می‌خواهند رئیس‌جمهور را ضعیف نشان بدهند، خب این مساله کافی نیست. باید در کنار آن، برنامه هم داد و راهکار ارائه داد. مردم باید آگاه باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آقای قالیباف باید بداند که با این راهی که در حال پیمودن است بعید است اقبالی کسب کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر