کد خبر: 20073
A
در دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آلمان اعلام شد؛

ابلاغ پیام وزیر خارجه آلمان به ظریف

معاون وزیر خارجه آلمان در دیدار روز شنبه خود با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران ضمن ارائه پیام تسلیت گابریل وزیر خارجه آلمان خطاب به وزیر خارجه کشورمان به خاطر حادثه معدن آزاد شهر، آمادگی آلمان برای ارائه هرگونه کمک فنی به ایران در این زمینه را اعلام کرد.

ابلاغ پیام وزیر خارجه آلمان به ظریف

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «مارکوس ادرر »با اشاره به این‌که از زمان سفر دو سال قبل وزیر وقت اقتصاد وانرژی آلمان به ایران مجموعه گسترده‌ای از همکاری‌های اقتصاد و پروژه‌های مختلف بین دو کشور شروع شده گفت: ما مایل هستیم که روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت  کنیم.  آلمان به توافق برجام متعهد خواهد ماند و تمام تلاش خود را برای پیشبرد مفاد آن به کار خواهد بست.

وی همچنین آمادگی آلمان برای همکاری در زمینه ها از جمله در حوزه مالی و بانکی را اعلام کرد.

مجید  تخت  روانچی نیز در این ملاقات با اشاره به سابقه طولانی روابط خوب ایران و آلمان گفت: ما خواهان توسعه همه جانبه روابط خود با آلمان هستیم و انتظار داریم پروژه های اقتصادی که میان طرفین مورد توافق گرفته با جدیت بیشتری از سوی طرفهای آلمانی پیگیری و مشکلات بانکی احتمالی سریعا برطرف گردد.

در این دیدار بر ضرورت استمرار رایزنی مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید گردید.

همچنین طرفین تحولات منطقه‌ای، بویژه مسائل مربوط به سوریه و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

این مقام آلمانی با مردود دانستن اقدامات نظامی جهت حل بحران های منطقه، تنها راه حل مسائل منطقه را سیاسی و از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک دانست.

 معاون وزیر خارجه آلمان سیاست کشورش در حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مبارزه با تروریسم و بی ثباتی در این کشورها را مورد تاکید قرار داد.

 تخت روانچی نیز با تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه، بویژه  آخرین تلاش های صورت گرفته در اجلاس آستانه تاکید کرد: ایران ثبات و برقراری صلح و امنیت در منطقه با محوریت مبارزه با تروریسم را در اولویت سیاست منطقه ای خود قرار داده است.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر