کد خبر: 20101
A

عبدالله نوری: مردم باید بین مسیر تحریم‌ها و تهدیدها یا تعامل با دنیا یکی را انتخاب کنند

عبدالله نوری با بیان اینکه یک وقتی می‌گفتند اگر کاندیدایی پول دهد که به او رأی دهند، تخلف است، اظهار کرد: حال اگر کسی بگوید به من رأی دهید تا از ماه آینده ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به شما بدهم هیچ اشکالی ندارد؟

عبدالله نوری: مردم باید بین مسیر تحریم‌ها و تهدیدها یا تعامل با دنیا یکی را انتخاب کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام عبدالله نوری در دیدار جمعی از جانبازان و ایثارگران جهادسازندگی به برخی از بی‌اخلاقی‌های سیاسی که در جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: از منظر حاکمیتِ اخلاق و صداقت، به کجا رسیده‌ایم؟ آیا پاسخ قانع کننده‌ای برای بی‌اخلاقی‌ها، تهمت‌هایی که زده و خلاف‌هایی که گفته می‌شود، در برابر شهدا داریم؟

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: شما شاهد هستید هیچ بحثی از درآمد کشور نمی‌شود و بیشتر در مورد ایجاد اشتغال و پرداخت یارانه و تامین مسکن و موارد دیگر صحبت می‌کنند.

او با بیان اینکه یک وقتی می‌گفتند اگر کاندیدایی پول دهد که به او رأی دهند، تخلف است، اظهار کرد: حال اگر کسی بگوید به من رأی دهید تا از ماه آینده ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به شما بدهم هیچ اشکالی ندارد؟

نوری ادامه داد: اگر از من بپرسند به چه کسی باید رأی داد، می‌گویم به کسی که دروغ نگوید و یا کمتر دروغ بگوید و کسی که احساس کند مردم شعور دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود باید برنامه و راه حل ارائه دهد و بگوید من برای رفع فقر این کار را می‌کنم نه اینکه بگوید من بنا دارم فقر نباشد. همه بنا دارند فقر نباشد.

 او ادامه داد:‌ چه دلیلی دارد که بگوییم موفقیت برجام ارتباطی به دیپلماسی کشور ندارد؟ مگر قبل از این دولت، مجاهدان، ملت و مقاومتِ ملت نبوده است؟ چرا بخواهیم آن را نادیده بگیریم؟ این درست نیست که چون من با این دولت مخالف هستم، بگویم هر کاری این دولت انجام داده بد است.

نوری خدمات وزارت امور خارجه را بسیار با ارزش توصیف کرد و گفت: کسی منکر این نیست که نیروهای مسلح ما کار خودش را انجام می‌دهد و از آن هم باید تقدیر شود، ولی وقتی وزارت خارجه یک کار ارزشمند انجام می‌دهد، نباید از آن تقدیر شود؟ آنها هم امیران این کشور هستند.

او تصریح کرد: نمی‌شود به خاطر اینکه بگوییم این دولت خوب نیست یا به این دولت رأی ندهید کار مثبت آن را زیر سؤال ببریم.

وزیر کشور دولت اصلاحات برجام را یکی از کارهای افتخار آفرین ایران دانست و گفت: ما باید به آن افتخار کنیم و همانقدر که اسراییل و دشمنانِ افراطیِ خارجی ایران از آن عصبانی هستند، ما باید از آن خوشحال باشیم و به آن مباهات کنیم.

او ادامه داد: الآن هم خود ملت باید انتخاب کنند که می‌خواهند همان مسیر تحریم‌ها و تهدیدها ادامه یابد و یا مسیر بهبود روابط و تعامل با دنیا و تنش زدایی با جهان؟

نوری گفت: چگونه بدون محاسبه درآمد هزینه، اینگونه بی‌محابا وعده‌هایی می‌دهید که هیچ دولتی قادر به انجام آن نخواهد بود و تنها باعث تشویش خواهد شد؟- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر