کد خبر: 20119
A

ربانی: روابط ایران و افغانستان باید براساس اشتراکات دو کشور توسعه یابد

وزیران خارجه ایران و افغانستان پس از دیدار با یکدیگر در نشستی خبری با خبرنگاران حضور یافتند.

ربانی: روابط ایران و افغانستان باید براساس اشتراکات دو کشور توسعه یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در نشست خبری بعد از دیدار با ظریف گفت: بحث های خوب و سازنده داشتیم .
وی گفت: ایران و افغانستان اشتراکات فرهنگی و تاریخی و مذهبی دارند بنابراین دولت‌ها خود را ملزم می‌دانند روابط‌شان را در پیوند این اشتراکات توسعه دهند.

وزیر خارجه افغانستان با اشاره به ضرورت و اهمیت مبارزه با تروریسم گفت: مبارزه کنونی جهانی بر ضد تروریسم وقتی موفق است که همه کشورها در جهان به تعریف جامع از تروریسم دست یابند و همه کشورها وظیفه مشترک دارند بدون تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و بد با آن برخورد کنند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی در مرز ایران که به شهادت مرزبانان ایرانی انجامید گفت: به یاد داریم این حادثه چند روز بعد از حادثه تروریستی در بلخ اتفاق افتاد. ما معتقدیم ریشه و محل سازماندهی این تروریست ها بیرون از مرزهای  هر دو کشور ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: باید با فشار به حامیان تروریست‌ها و سازمان دهندگان آنها مخفی‌گاه‌شان را نابود کنیم و اگر چنین اتفاقی روی ندهد شاهد امنیت در منطقه نخواهیم بود.

وزیر خارجه افغانستان بر ضرورت گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و ترانزیتی دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران چهارمین شریک تجاری افغانستان است و دو کشور همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند.
وی در ادامه از میزبانی ایران از میلیون‌ها مهاجر افغان برای سالهای طولانی قدردانی کرد و گفت: در این دیدار درباره روابط و همکاری های کنسولی نیز صحبت شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر