کد خبر: 20139
A

بررسی شکایت یکی از نامزدهای ریاست جمهوری/ انتخاب عمدی موضوع اقتصاد برای مناظره سوم

رییس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ازبه نتیجه رسیدن شکایت یکی از شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

بررسی شکایت یکی از نامزدهای ریاست جمهوری/ انتخاب عمدی موضوع اقتصاد برای مناظره سوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران، درباره مناظره های انتخابات ریاست جمهوری اظهار گفت: «با وجود برخی تقاضاهایی که قبل از برگزاری مناظره‌ها وجود داشت که این مناظره‌ها به صورت ضبط شده یا در تعداد محدود و در زمان اندکی برگزار شود، ما تاکنون دو مناظره را به صورت علنی و زنده برگزار کرده‌ایم و مردم شریف ایران هم در جریان آنها قرار گرفته‌اند تا بتوانند فضا و فرصت تفکر لازم برای انتخاب را داشته باشند.»

او افزود: «همچنین سعی شده این مناظرات در بهترین ساعت اطلاع‌رسانی و جذب بیشترین مخاطب برنامه‌ریزی شود. به همین دلیل ساعت میانی روز جمعه انتخاب شده تا مخاطبان بیشتری از مناظره‌ها استفاده کنند. تا امروز دو مناظره برگزار شده و یک مناظره با موضوع اقتصادی باقی مانده است. در هر صورت مسئله اقتصادی اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است و به همین خاطر نزدیک‌ترین جمعه به انتخابات را با موضوع اقتصادی درنظر گرفتیم.»

رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات درباره روند نظارت بر این مناظره‌ها نیز اظهار داشت: «قبل از هر دو مناظره جلساتی با نامزدها داشتیم و هم به صورت حضوری و مکتوب قوانین مربوط به تبلیغات را با آنها در میان گذاشتیم. همچنین اطلاعیه ستاد انتخابات قبل از هر مناظره قرائت می‌شود تا با برنامه‌ریزی نظم جلسات مناظره و عدالت در آنها رعایت شود. اعضای کمیسیون تبلیغات نیز در حین برگزاری تمامی مناظره‌ها در صداوسیما حضور دارند و فرآیند مناظره را نظارت می‌کنند.»

او همچنین گفت: «تاکنون شکایت یک نامزد به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسیده که این شکایت دو محور دارد که ما آن را بررسی می‌کنیم.»

قاضی‌زاده نمایشگاه کتاب را از مهمترین رخدادهای فرهنگی کشور دانست که دارای جایگاهی جهانی است و نمی‌شود آن را با هیچ یک از اتفاقات فرهنگی دیگر در کشور مقایسه کرد.

عضو کمیسوین فرهنگی مجلس درهمین راستا گفت: «امیدوارم بازدیدهای گسترده مردم و رونق بیشتر کتاب، منجر به دانایی‌محوری در کشور شود، چرا که کتاب یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگ عمومی است. خوشحالم که ناشران علیرغم همه مشکلاتی که دارند، در کشاندن مردم به نمایشگاه کتاب موفق بوده‌اند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر