کد خبر: 20158
A

طرح چین برای تشدید کنترل فضای مجازی

براساس گزارش رسانه‌های دولتی چین، دولت این کشور قصد دارد قوانین مربوط به محتوای اینترنتی را سختگیرانه تر کرده و در همین راستا امروز (یکشنبه) وعده افزایش کنترل و نظارت بر موتورهای جستجوی و پایگاه‌های خبری اینترنتی را در قالب یک طرح جدید داده است.

طرح چین برای تشدید کنترل فضای مجازی

 

به گزارش، پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش خبرگزاری شینهوای چین، حزب حاکم کمونیست این کشور و شورای کشور چین، یک طرح پنج ساله "اصلاح و توسعه فرهنگی" را منتشر کردند که در آن تقاضای تقویت قوانین و مقررات مرتبط با اینترنت مطرح شده است.

براساس این طرح این قوانین شامل یک نظام تعیین شرایط برای افراد مشغول به کار در پایگاه‌های خبری می‌شوند.

این خبرگزاری بدون دادن جزئیات بیشتر گزارش داد: قرار است این قوانین برخورد سختی علیه انتشار شایعات اینترنتی، ‌اطلاعات مخرب، اخبار جعلی، ایجاد رسانه‌های جعلی و اعلام خبرنگاران جعلی و همچنین اخاذی خبری داشته باشند.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین صراحتا گفته رسانه‌های این کشور باید از خط مشی حزب کمونیست پیروی کرده و به هدایت صحیح آرای عمومی و ترویج تبلیغات مثبت بپردازند.

این طرح مضاف بر بر ساز و کارهای سختگیرانه موجود فعلی در چین برای کنترل اینترنت است که شامل فیلتر یکسری وبسایت‌های محبوب خارجی از جمله گوگل و فیس بوک می‌شوند.-ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر