کد خبر: 20183
A

پیشتازی ماکرون در اولین نظرسنجی

نتیجه نظرسنجی درون شعب که توسط سه مؤسسه نظرسنجی در فرانسه انجام شده، از پیشتازی «امانوئل ماکرون» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 حکایت دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،اولین نظرسنجی درون شعب رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه از پیشتازی «امانوئل ماکرون» حکایت دارد.

این نظرسنجی که نتیجه آن در روزنامه «لوسوآر» بلژیک منتشر شده برآورد کرده که تا این لحظه ماکرون با کسب 60% آراء از «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه پیش است.

لوسوآر نوشته است که این نظرسنجی که توسط سه مءسسه افکارسنجی انجام شده، نشان می‌دهد که نهایتا ماکرون پیروز انتخابات خواهد شد.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه از 8 صبح امروز به وقت محلی آغاز شد و مردم این کشور برای انتخاب رئیس جمهور از بین دو نامزد پیروز دور نخست انتخابات، پای صندوق‌های رأی رفتند.

نتیجه اولیه انتخابات ساعت 8 شب به وقت محلی از سوی وزارت کشور فرانسه اعلام می‌شود.

گزارش این نشریه بلژیکی درخصوص پیش بودن ماکرون در حالیست که نظرسنجی‌های صورت گرفته در روزهای اخیر نیز همگی از شانس بالای امانوئل ماکرون برای پیروزی در انتخابات و راهیابی به کاخ الیزه به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه حکایت داشته‌اند.

پیشتازی این بانکدار سابق 39 ساله در حالیست که وی تا پیش از ورود به دولت به عنوان وزیر اقتصاد در سال 2014، برای عموم از لحاظ سیاسی فردی ناشناس بود و هم‌اکنون نیز از جانب رقبای خود متهم به تجربگی است.

ماکرون معتقد است که حزب او تنها نیروی حامی اروپا در فرانسه است و برخلاف بسیاری از سیاستمداران فرانسوی با پیروی از سیاست مهاجرتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، از سیاست درهای باز در قبال مهاجران و پناهندگان حمایت می‌کند و از او به عنوان «نامزد حامی اروپای انتخابات فرانسه» یاد می‌شود.

این در حالیست که مارین لوپن که برنامه‌ها و طرح‌های ضداروپایی‌اش موجب انتقاد بسیاری از سیاستمداران از وی شده و کارشناسان نسبت به پیروزی او در انتخابات فرانسه هشدار داده‌اند، محکم‌ترین مواضع را در قبال مهاجرت و بستن مرزهای فرانسه دارد و می‌خواهد مهاجرت را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد به گونه‌ای که از او به عنوان «ترامپ فرانسه» و «نامزد ضد مهاجرت و ضدجهانی‌سازی» انتخابات 2017 این کشور نام برده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر