کد خبر: 20188
A
کرباسچی:

صدا و سیما در انعکاس نقدها جدی است، در پوشش کارهای انجام شده نه

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه امروز باید سر مصالح ملی با یکدیگر کنار بیاییم و به نفع ماست که از اردوگاه رقیب یارگیری کنیم، عملکرد صدا و سیما را در نحوه پوشش فعالیت‌های دولت مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامحسین کرباسچی در نشستی که امروز بعدازظهر در ستاد انتخابات حسن روحانی توسط حزب کارگزاران برگزار شد،‌ گفت: یک خاصیت انتخابات این است که نماینده یا رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می‌شود اما خاصیت دیگر همین پروسه برگزاری انتخابات است که همه دور هم جمع می‌شویم و این باعث رشد سیاسی جامعه و توان فکری می‌شود

وی ادامه داد:‌ در بسیاری از کشورهای دیگر همچون امریکا رئیس جمهور خودش به درب خانه‌های مردم می‌رود و با آن‌ها صحبت کرده و برنامه های خود را می‌گوید تا رأی جمع کند بنابراین اگر هرکدام از ما در ده روز آینده حداقل با ده نفر در این راستا صحبت کنیم تا آن‌ها نیز رای دهند،‌رقم کمی نمی‌شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: انتخابات فقط این نیست که کف بزنیم و اسم آقای خاتمی و آقای موسوی را بیاوریم تا هیجاناتمان بخوابد بلکه باید افراد را برای انتخاب صحیح قانع کرد و همه هیجانات مناظرات و میتینگ‌های سیاسی برای این است که انسان‌ها وضعیت را بدانند و تصمیم بگیرند.

کرباسچی همچنین اظهار کرد: ان‌شاءالله آقای روحانی انتخاب می‌شود و ریاست جمهوری دو دوره‌ای، نرمی است که تاکنون پس از انقلاب اسلامی به هم نخورده. البته برخی می‌خواهند آن را به هم بزنند اما در مجموع این فعالیت‌ها برای دولت خوب است تا ارزیابی شود.

وی با اشاره به سفر امروز حسن روحانی به استان گلستان و حضور در محل حادثه معدن یورت،‌تصریح کرد: امروز عده‌ای بودند و داد و فریاد کردند و بدوبیراه هم گفتند که آقای روحانی برخورد خوبی داشت و گفت قرار نیست همه جا برایم هورا بکشند و عیبی ندارد بدو بیراه بگویند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: این موضوع دستور اسلامی هم است که مسئول باید نقدها و اعتراضات را هم بشنود  و مردم بتواند با او راحت حرف بزنند این انتخابات نیز این خوبی را دارد که وزرا و مسئولین در شرایط اینچنین قرار می‌گیرند اما دروغگویی خیلی بد است مثلا آمدند و گفتند که 300 کیلومتر مترو درست کردیم،  ما که در تهران هستیم این کجاست که نمی‌بینیم.

وی به آمار موجود در بیمه و افزایش تعداد شاغلین طبق این آمار نیز اشاره کرد و افزود: این که می‌گویند تعداد بیمه شدگان مشخص است که تعداد افراد شاغل را نشان می دهد اما باز می‌گویند که دروغ است یا باید بدانیم که کل پولی که برای خرید گندم از کشاورزان در سال 91 اختصاص پیدا کرد 900 میلیارد تومان بود اما در سال جاری 15 هزار میلیارد خرید گندم انجام شده و از این مهم‌تر این است که این پول به روستاییان که اقشار محروم و در عین حال تولیدکننده هستند، داده شده است متاسفانه صدا و سیما در انعکاس نقدها خیلی جدی است اما در پوشش کارهای انجام شده نه.

این فعال سیاسی همچنین تاکید کرد: صادرات غیر نفتی نیز از صادرات نفتی پیشی گرفته که این اتفاق به جز در دولت آقای مصدق در دولت دیگری انجام نشده است. البته با وجود همه این مسائل ما به همین دولت نقدهایی داریم چراکه بسیاری از وعده‌ها محقق نشده یا دولت اختیاراتی برای تحقق آن‌ها نداشته است. مسائلی همچون حصر فقط دست دولت نیست و به مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی مربوط می‌شود.

وی با اشاره به تخریب‌هایی که از سوی برخی در خصوص فرزندان و خانواده چند کاندیدا انجام می‌گیرد، گفت: آقای روحانی در این رابطه هم گفتند که قرار نیست در باره فرزندان کاندیداها صحبت شود و باید اخلاق را رعایت کرد.

وی افزود: در مجموع باید از امکانات کشور برای توسعه پروژه‌های زیربنایی استفاده شود و اگر این رشد اقتصادی صورت بگیرد کارها و مسائل دیگر در خانواده ‌ها حل می‌شود قرار نیست دولت قدمی برای ازدواج جوانان بردارد بلکه باید سطح اقتصادی آن‌ها را بالا برده تا آن‌ها این توان را پیدا کنند.

کرباسچی خاطر نشان کرد: از سویی برخی می‌گویند چرا از آقای شجریان و دیگر هنرمندان استفاده ابزاری می‌کنید اما آن‌ها خودشان از امام زمان(عج) خدا و پیامبر ابزاری استفاده می‌کنند که نمونه آن همین آقای احمدی نژاد بود در عین حال همه شخصیت ها و مجامع را برای پیشبرد اهداف خود به کار می‌گیرند،‌بعد می‌گویند چرا از هنرمندان ابزاری استفاده می‌کنید؟ این که مجموعه هنرمندان از آقای روحانی در اطلاعیه حمایت کردند می‌شود استفاده ابزاری ؟

دبیر کل حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه که باید در کنار همه رقابت‌ها باید سر منافع ملی به هم برسیم، ادامه داد: سال 76 آقای خاتمی و آقای ناطق رقیب هم بودند اما حالا رفیق شدند و هردو از اقای روحانی حمایت می‌کنند. آقای لاریجانی نیز روزی در صدا و سیما رقیب ما بود و کارناوال عصر عاشورا را مطرح کرد، اما حالا اشکالی ندارد که با ایشان متحد شویم تا آقای روحانی رأی آورد. اختلافات سیاسی سر جای خود، اما سر مصالح ملی باید کنار بیاییم. چراکه هرچه از اردوگاه رقیب یارگیری کنیم و به تفاهم برسیم به نفع ما است.

کرباسچی تاکید کرد: آقای روحانی و آقای ناطق هردو جز جامعه روحانیت مبارز بودند اما مصالح ملی ایجاب می‌کند تا از آقای روحانی حمایت شود و انشالله ایشان پیروز انتخابات است چراکه تقلب و این مسائل هم تجربه شده و اگر قرار بود سرنوشت ساز باشد خیلی از اتفاقات دیگر در کشور نمی‌افتاد. جهت افکار عمومی روشن است و مجموعه کشور به سمت رعایت مصالح ملی می‌رود و کسی به دنبال حرف‌های بدون پشتوانه نیست.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر