کد خبر: 20202
A
عبدالله ناصری در گفتگوی تفصیلی با دیده بان ایران

دوران سیاسی قالیباف همانند رضایی تمام شد/ مشخص بود که رئیسی اصلأ نمی‌دانست که ریاست جمهوری و قوه مجریه یعنی چه!/ رئیسی یک ورژن روحانی و جدید از محمود احمدی نژاد است

عبدالله ناصری: کتابچه رئیسی در مناظرات نشان داد احتمالأ مانیفست برنامه‌ای است که وزاری احمدی نژاد او برای تهیه کرده اند/ *قالیباف باید به عرصه نظامی‌گری و یا به کلاس درس برگردد و به ادامه خلبانی خود بپردازد/ مناظره دوم پایان عصر انتخاباتی قالیباف بود

دوران سیاسی قالیباف همانند رضایی تمام شد/  مشخص بود که رئیسی اصلأ نمی‌دانست که ریاست جمهوری و قوه مجریه یعنی چه!/ رئیسی یک ورژن روحانی و جدید از محمود احمدی نژاد است

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا:  دور دوم مناظره تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر جمعه با موضوع فرهنگی و سیاسی برگزار شد که نسبت به مرحله اول نامزد ها اصلاح طلب و اصولگرا موضع گیری های صریح‌تری داشتند.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو بنیاد باران در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به اینکه مناظره مرحله دوم تقریبا یک شکل دو قطبی پیدا کرد و کاملأ کاندیداها به صورت سه به سه  در دو قطب قرار گرفتند، اظهار کرد: آقای هاشمی طبا نسبت به هفته قبل خیلی صریح و واقع بینانه‌تر دولت را همراهی کرد و آقای میر سلیم نیز شفاف‌تر رفت در دامان آقای رئیسی و آقای قالیباف قرار گرفت.

نکات مهم گفت و گوی دیده بان ایران با عبدالله ناصری در ذیل آمده است: 

*میر سلیم به صورت شفاف‌ در دامان رئیسی و قالیباف قرار گرفت

*قالیباف می‌داند به علت پرستیژ نظامی‌گری که دارد در این شرایط حساس رئیس جمهور نخواهد شد

*مناظره دوم پایان عصر انتخاباتی قالیباف بود

*قالیباف عملأ با تعداد کمی آرا حتی کمتر از دور قبل در میدان رقابت خواهد بود 

*دوران سیاسی قالیباف همانند رضایی تمام شد

*قالیباف باید به عرصه نظامی‌گری و یا به کلاس درس برگردد و به ادامه خلبانی خود بپردازد

*حتی اگر اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران پیروز شوند دیگر قالیباف را برای شهرداری تهران انتخاب نخواهند کرد

*در مناظره مشخص بود که رئیسی اصلأ نمی‌دانست که ریاست جمهوری و قوه مجریه یعنی چه!

*رئیسی یک ورژن روحانی و جدید از محمود احمدی نژاد است

*کتابچه رئیسی در مناظرات نشان داد احتمالأ مانیفست برنامه‌ای است که وزرای  احمدی نژاد او برای  تهیه کرده اند

*جامع رای که از رئیسی حمایت می کند نشان می‌دهد که رئیسی در سبک و سیاق آقای احمدی نژاد تعریف می‌شود

مشروح گفت و گوی دیده بان ایران با عبدالله ناصری مدیر عامل خبرگزاری ایرنا  در دوره اصلاحات در ذیل آمده است

عبداالله ناصری به تشریح وضعیت کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و در پاسخ به این سوال که عملکرد رئیس جمهور و جهانگیری را چگونه ازیابی می کنید گفت  : جریان دولت طبیعتأ با توجه به هماهنگی و یک دستی که داشتند توانستند خوش بدرخشند و نسبت به مرحله اول کمتر در موضع تدافعی قرار بگیرند و چهره و تصویر آقای روحانی نسبت به دوره اول خیلی قابل توجه‌تر بود. 

ناصری اضافه کرد: برخلاف مرحله اول که آقای جهانگیری خیلی خوش درخشید در این مرحله آقای جهانگیری معنای پوششی بودن خود را خیلی خوب نشان داد.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه جریان رقیب کماکان به کلی گویی خودشان ادامه دادند، گفت: همانطور که از ابتدا هم قابل پیش بینی بود آقای قالیباف می‌داند به علت پرستیژ قالب نظامی‌گری که دارد در این شرایط حساس رئیس جمهور نخواهد شد، مخصوصا با توجه به عملکرد قابل انتقادی که در شهرداری و حادثه پلاسکو که به یک حادثه ملی تبدیل شد، دارد.

وی گفت: مناظره دوم پایان عصر انتخاباتی قالیباف بود و عملأ با تعداد کمی آرا حتی کمتر از دور قبل در میدان رقابت خواهد بود و ممکن است با تصمیم خود یا با توصیه بعضی از تصمیم‌سازان کنار رود.

ناصری با بیان اینکه سرنوشت رضایی گریبانگیر قالیباف شد، افزود: به نظر بنده دوران سیاسی قالیباف همانند آقای رضایی تمام شده و ایشان یا باید به عرصه نظامی‌گری و یا به کلاس درس برگردد و به ادامه خلبانی خود بپردازد.

مدیر عامل سابق ایرنا گفت: حتی اگر اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران پیروز شوند دیگر قالیباف را برای شهرداری تهران انتخاب نخواهند کرد.

ناصری گفت: آقای رئیسی نیز کماکان مثل هفته اول بودند البته کمی مسلط‌تر اما تصویر و صحبت‌هایش نشان می‌داد که خیلی گیج و مبهوت است.

وی ادامه داد: اگر از نظر روانشناسی بخواهیم آقای رئیسی را تحلیل کنیم؛ به خوبی هویدا بود که او اصلأ نمی‌دانست که ریاست جمهوری و قوه مجریه یعنی چه!

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: کتابچه‌ای که آقای رئیسی نشان داد که نام آن را «دولت کار و کرامت» انتخاب کرده با ناشی‌گری که انجام داد و اعلام کرد که شش ماه و نیم و بیش از صد ها ساعت بر روی آن کار شده است می توان دو برداشت کرد.

 مدیر عامل ایرنا در دوره اصلاحات  ادامه داد: یا ایشان قبل از اینکه مسئولیت آستان قدس را بر عهده بگیرند مورد نظر برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بودند که این مورد را بسیار بعید است و این تدبیر دور از تصمیم متعارف رهبری می‌باشد.

ناصری گفت: برداشت دوم این است این کتابچه اگر محتوایی هم داشته باشد برای نامزد های دیگری که جدی مطرح بودن است که یا رد صلاحیت شدند یا در عرصه رقابت نیامدند و برای آنها تهیه شده که بعدأ در اختیار آقای رئیسی قرار دادند.

عضو بنیاد باران افزود: اینگونه برداشت می‌شود با توجه به اینکه آقای رئیسی یک ورژن روحانی و جدید از آقای احمدی نژاد است با این تفاوت که احمدی نژاد سال 84 نه احمدی نژاد سال92 ، چرا که احمدی نژاد 92 با اعداد و ارقام و کار های اجرایی کمی آشنایی پیدا کرده بود اگر چه فرد ناتوانی بود.

وی ادامه داد: این کتابچه احتمالأ مانیفست برنامه‌ای است که کاندیدای آقای احمدی نژاد یعنی آقای بقایی یا خود اقای احمدی نژاد تهیه کردند و به دست او دادند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: جامع رای که از آقای رئیسی حمایت می کند در مجموع نشان می‌دهد که در واقع در همان سبک و سیاق آقای احمدی نژاد تعریف می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر