کد خبر: 20207
A

احمدی پور: بناهای تاریخی را بعد از انقلاب یا تغییرکاربری داده‌اند و یا فروخته شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: بنیاد مستضعفان مالک کاخ رضاشاهی گچسر است بنابراین سازمان میراث فرهنگی نمی تواند به بحث فروش این کاخ ورود کند.

احمدی پور: بناهای تاریخی را بعد از انقلاب یا تغییرکاربری داده‌اند و یا فروخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ زهرا احمدی پور درباره این‌که  بنیاد مستضعفان کاخ رضاشاهی گچسر را 15 میلیارد تومان فروخته است و ادعای مالکیت بر کاخ سعدآباد و نیاوران را نیز دارد، ارزیابی شما از این مسائل چیست ؟ و چه واکنشی به اقدام بنیاد نشان خواهید داد؟ عنوان کرد: درمورد این واگذاری باید گفت بنیاد مستضعفان مالکیت این ملک را داشته است و به همین دلیل نمی‌توان ورود کرد.

او خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر قدمت تاریخی این بناها است که باید حفظ و حراست شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: آنچه باعث نگرانی ما شده این است که بعد از انقلاب اسلامی اکثر این بناها تغییرکاربری داده‌اند و یا فروخته شده‌اند.

احمدی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این‌که حمله به سفارت عربستان چقدر بر میزان ورود گردشگر بر کشور تاثیر گذاشته است،گفت: عربستان یکی از کشورهای شاخص و تاثیرگذار در منطقه است که بعداز این حمله حدود یک میلیون نفر از میزان گردش‌گرانی که از مرزهای مختلف به کشور وارد می‌شدند کاسته شده است.

او افزود: شما می‌دانید با این حملات چه اشتغال‌هایی که با رکود موجه شد؟ می دانید در خراسان هتل و آژانس‌های هواپیمایی با مشکل مواجه هستند؟ متاسفانه این اقدام تاثیر بدی برفضای گردشگری کشور گذاشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر