کد خبر: 20231
A

کرباسچی: تا این لحظه هیچ لیست ۲۱ نفره‌ای از ۱۵۰ نفر موجود تهیه نشده است

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: توسعه کشور جز تدبیر و کار حساب شده قابل تحقق نیست بنابراین مسیرهای شعاری و احساسی جز اینکه ما را به عقب برگرداند نمی‌تواند قدمی رو به جلو ایجاد کند.

کرباسچی:  تا این لحظه هیچ لیست ۲۱ نفره‌ای از ۱۵۰ نفر موجود تهیه نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامحسین کرباسچی دبیر کل کارگزاران سازندگی در نشست مشترک با حضور محسن هاشمی گفت: انتخابات بین دو دوره دولت این خاصیت را دارد که برای دولتی که می‌خواهد هشت سال کار کند فرصتی برای ارزیابی کارهای دولت داشته باشیم تا با نظر مردم تصحیح و اصلاحاتی نسبت به اشکالات دولت انجام دهیم.

او افزود: توسعه کشور جز تدبیر و کار حساب شده قابل تحقق نیست بنابراین مسیرهای شعاری و احساسی جز اینکه ما را به عقب برگرداند نمی‌تواند قدمی رو به جلو  ایجاد کند و اگر مردم همت کنند امیدواریم نتیجه مطلوبی از انتخابات گرفته شود.

کرباسچی با تاکید بر اینکه ما فکر می‌کنیم باید به روحانی رای دهیم، گفت: آقای روحانی فردی باهوش و بادرایت است و خیالبافی نمی‌کند و در رفتار خود صداقت دارد و دروغ نمی‌گوید و در امور اجرایی توسعه‌گرا است و تمام تلاشش در این جهت قرار دارد که برای جلب توجه و فریب افکار عمومی حرکت نکند و در عین حال آدم صبور و منطقی‌ای است و اگر در مشورت‌ها به نتیجه‌ای برسد که دیگران خلاف نظر او را بگویند مقابله نکرده و می‌پذیرد. بنابراین این ویژگی‌ها توانسته است بسیاری از مسائل پیچیده کشور را حل کند و در تاریخ این دولت رکوردی باقی می‌ماند.

در ادامه این نشست کرباسچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نقدهایی که به لیست اصلاحات وارد شده چه تدبیری اندیشیده‌اید که لیستی که بسته می‌شود تجربه شورای اول و چهارم را تکرار نکند، گفت: ‌خوشبختانه یکی از نتایج باز کردن فضایی که در دولت اول روحانی اتفاق افتاد این است که مجلسی روی کار آمد که بر اساس قانون کاندیداهای شورای شهر را ارزیابی کرد که در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ  شخصیت‌های مختلف با سوابق تحصیلی گوناگون وارد این عرصه شدند. که حدود ۲۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که عموما در مسائل حقوقی، فنی ، شهرسازی تخصص دارند.

او در ادامه بیان کرد: تصمیمی که اصلاح‌طلبان گرفته‌اند این است که ببینند در مرحله اول چه کسانی می‌خواهند از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شوند که حدود ۷۰۰ الی ۹۰۰ نفر درخواست دادند که همه نیروهای کیفی و با تجربه و متخصص در زمینه شهری هستند و برای اینکه بتوانیم به ۲۱ نفر برسیم شورای عالی اصلاح‌طلبان امتیازهایی را تعیین کرد که برای هر کدام از ویژگی‌ها نمره‌هایی در نظر گرفته شد و اکنون به لیست حدود ۱۵۰ نفر رسیدیم تا بتوانیم ۲۱ نفر لیست شورای شهر تهران را انتخاب کنیم.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان گفت: تا این لحظه هیچ لیست ۲۱ نفره‌ای از ۱۵۰ نفر موجود تهیه نشده است.

او با اشاره به اینکه انتخاب ۲۱ نفر از ۱۵۰ نفر کار مشکلی است، گفت: در انتخابات مجلس کار راحت‌تر بود لذا با توجه به اینکه رد صلاحیت‌ها زیاد بود از نامزدهای باقیمانده کسی از این تعداد نیرو برای معرفی تردید نداشت اما در بحث شورای شهر نیروهای شایسته و با تجربه زیاد است و این انتخاب را سخت می‌کند و ما در نظر داریم نیروهای اصلح را در لیست قرار دهیم و این باید ترکیبی از نیروهای متخصص، جوانان و زنان باشد.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر