کد خبر: 20246
A
وزارت بهداشت اعلام کرد؛

پاسخ وزارت بهداشت به بازنشر مطالب خلاف واقع در یکی از خبرگزاری ها

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای ضمن انتقاد شدید از بازنشر موارد خلاف در یک خبرگزاری، هدف از اینگونه رفتارها را بهره برداری سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، درمان و آموزش پزشکی، در این اطلاعیه آمده است: این وزارتخانه ضمن انتقاد شدید از بازنشر موارد خلاف واقع در این خبرگزاری اعلام می دارد اینگونه رفتارها با هدف بهره برداری سیاسی در ایام انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است زیرا که در گذشته پاسخ های کامل به شبهات مطرح شده از طرف وزارت بهداشت داده شده است. 

وزارت بهداشت در ادامه این اطلاعیه با توصیه به این سایت خبری می افزاید: استفاده از پول بیت المال در تخریب خدمت گزاران مردم در نظام سلامت با تمسک به روش های نخ نما شده و با انتشار اخبار قدیمی، با تغییر تیتر و محتوا که بارها توسط آن خبرگزاری مطرح شده ، پاسخ های لازم نیز داده شده و کذب بودن آن برای مردم ثابت شده است، باعث بی اعتباری بیشتر این رسانه خواهد شد.
وزارت بهداشت در پایان اطلاعیه خود آورده است: بدیهی است پاسخ چنین برخوردهای غیرحرفه ای را مردم در روز 29 اردیبهشت و پای صندوق های رأی خواهند داد.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه های خبری و خبرگزاری های کشور مدتی است به تخریب طرح تحول سلامت که یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است، می پردازند و برای این کار از بازنشر مطالب قدیمی که قبلا از سوی وزارت بهداشت تکذیب شده بدون ذکر زمان انتشار قبلی اقدام می کنند.
کارشناسان می گویند طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مثبت دولت یازدهم است که در مسیر گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به اقصی نقاط کشور، افزایش دسترسی مردم، کاهشی هزینه های درمانی، نوسازی و بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی در بخش دولتی و به خصوص کمک به اقشار فقیر و محروم که فاقد بیمه بودند، گام های بزرگی برداشته است، گر چه کمبود منابع مالی از جمله مشکلات و چالش های این طرح است اما تخریب و نادیده گرفتن دستاوردهای آن با اهداف سیاسی و انتخاباتی خلاف اصول اخلاقی و مشی حرفه ای یک رسانه است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر