کد خبر: 20275
A

چه کسی دستور فیلتر «کارانه» را داد؟

معاون دادستان کل کشور گفت: بر اساس تصمیم اکثریت اعضای حاضر در جلسه بر خط کارگروه تعیین مصادق محتوای مجرمانه، دستور فیلتر ومسدود سازی این سایت صادر شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،عبدالصمد خرم‌آبادی درباره فیلتر سایت کارانه مربوط به محمدباقر قالیباف اعلام داشت: ستاد انتخاباتی آقای روحانی طی نامه‌ای در تاریخ۱۵ اردیبهشت به طور کتبی از فعالیت سایت کارانه شکایت کرده و تقاضای برخورد سریع نهاد‌های امنیتی و کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری با این سایت را داشته است .

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود:این درخواست جهت اقدام لازم به دادستانی کل کشور ارسال شده و در جلسه بر خط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اظهار کرد:بر اساس تصمیم اکثریت اعضای حاضر در جلسه بر خط، دستور فیلتر ومسدود سازی این سایت صادر شده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در ادامه افزود: نمایندگان وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات از طرف دولت در این رای گیری شرکت کرده و به فیلتر این سایت رای مثبت داده‌اند.

به گفته قاضی خرم آبادی وزیر کشور هم طی اظهاراتی که در فضای مجازی منتشر شده است رسما مخالفت خود را  با فیلتر این سایت اعلام کرده است .

او گفت:عین تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جهت اجرا به وزارت ارتباطات ارسال شده است و مسئولان آن  وزارت خانه از جزییات رای اعضای کارگروه و نظر انها مطلع هستند.

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور تاکید کرد: لذا اظهارات وزیر ارتباطات که اعلام کرده این سایت به دستور قضایی فیلتر شده و دولت در فیلتر ان نقشی نداشته است خلاف واقع و کذب محض است و قطعا اگر دو عضو دولت با فیلتر این سایت مخالفت می‌کردند، این سایت فیلتر نمی‌شد.ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر