کد خبر: 20288
A

محجوب: دلسوزی امروز برخی کاندیداها برای معدنکاران نمایشی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تردید ندارم دلسوزی امروز برخی کاندیداها و طرفدارانشان برای معدنکاران عزیز و خانواده هایشان، نمایشی است.

محجوب: دلسوزی امروز برخی کاندیداها برای معدنکاران نمایشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا؛ علیرضا محجوب عصر دیروز در همایش دهیاران و روستائیان حامی روحانی در مشهد اظهار داشت: اگر کشوری نان نداشته باشد بخورد به آن حمله می‌کنند و خوشبختانه در شرایط فعلی دولت در عرصه گندم به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر دولت توجه بیشتری را به روستاییان داشته، اظهار کرد: روستاییان شرایط بسیار ویژه‌ای را در توسعه کشور ایفا می‌کنند و می‌توانند در نسل‌های بعدی تاثیرگذار باشند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اهمیت فعالیت و کار روستاییان در کشور اظهار کرد: جمعیت روستاهای ما تقریبا به 40 درصد 21 سال گذشته رسیده و این مهاجرت شکل گرفته یک هشدار جدی برای همگان است.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه روستاها کانون‌های زیستی اصلی هر جامعه هستند، خاطرنشان کرد: روستا کانون پاکی است که باید همگان به آن توجه کنند زیرا قطعا می‌تواند در آینده کشور مهم باشد.

محجوب با بیان اینکه هیچ کشوری بدون توسعه روستایی نتوانسته به رشد پایدار دست یابد، تصریح کرد: تلاش برای توسعه روستایی مهم‌ترین کانون توسعه در جوامع مختلف بشری است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: شهرها در گذشته کانونی بوده‌اند برای داد و ستد روستاییان و روستاها به عنوان کانون ثروت هر کشور محسوب می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه توجه دولت به تولید گندم بسیار کارشناسی شده و ارزشمند بود، اظهار کرد: گندم همچون طلا می‌ماند که باید برای حراست از آن گام‌های مثبتی برداشته شود.

محجوب یادآور شد: روستا می‌تواند کانون ترقی کشورها باشد و در این زمینه ژاپن و آمریکا مثال‌های بسیار بارزی در این‌خصوص محسوب می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سوئیسی‌ها تنها پنج میلیارد دلار یارانه شیر را به روستاییان می‌دهند تا بتوانند اقتصاد کشور را درخصوص تولید و صادرات شکلات حفظ کنند.  

وی یادآور شد: اوایل انقلاب چین 17 میلیارد دلار صادرات داشت و تنها روستاییان در این زمینه تلاش می‌کردند، با حمایت دولت چین از روستاییان در نهایت چین به یک کشور قدرتمند تبدیل شد.

 محجوب با اشاره به اینکه دولت روحانی نیم نگاهی به حمایت از روستاییان داشته، گفت: به صورت میانگین سالیانه 128 میلیون تن تولید کشاورزی داشته‌ایم ولیکن از این تولید به خوبی بهره‌مند نمی‌شویم، برای مثال به صورت میانگین 8 میلون تن کالای کشور معادل پنج میلیاد دلار به بازار نمی‌رسد و از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی به کار و تولید روستایی بیش از گذشته توجه کرده، اظهار کرد: این توجه باعث شد برای نخستین‌بار در سال 95 صادرات کشور بر واردات کشور سبقت بگیرد و صادرات غیر نفتی بر واردات ما در شش ماه نخست پیشی گرفت.

محجوب همچنین متذکر شد: کار حزبی نیازمند یک فعالیت سازمان‌یافته و منسجم است که بتواند نتایج ارزشمندی را همراه داشته باشد، در این‌خصوص حزب اعتدال و توسعه تا کنون توانسته اقدامات اثرگذاری را در جامعه داشته باشد.  

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: حزب همچون منبعی است که افراد با جمع شدن دور آن می‌توانند به بهتر اداره شدن کشور کمک کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر