کد خبر: 20292
A

رجایی: قالیباف و رئیسی رقیب روحانی نیستند؛ میزان مشارکت، رقیب است

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رقیب حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری قالیباف و سیدابراهیم رئیسی نیستند.

رجایی: قالیباف و رئیسی رقیب روحانی نیستند؛ میزان مشارکت، رقیب است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ غلامعلی رجایی با بیان اینکه رقیب این دوره روحانی در انتخابات، آرای خاموش و خاکستری است، گفت: قالیباف در 2 دوره گذشته، برنامه های خود را در معرض انتخاب مردم گذاشت و هر دو بار با رای منفی مردم روبه رو شد و در این دوره نیز با توجه به سفرهای استانی که نداشته است، نشان می دهد که از اقبال خوبی ندارد.

رجایی افزود: حجت الاسلام رئیسی نیز برنامه خاصی برای رئیس جمهوری نداشته است و برنامه او به تازگی تهیه و تدوین شده است و این برنامه خلق الساعه است و با این برنامه نمی توان کشور را اداره کرد.

به گفته وی، از این رو قالیباف و رئیسی نمی توانند رقیب روحانی در انتخابات باشند، بلکه محقق نشدن حضور حداکثری در انتخابات باعث پیروزی رقیب می شود.  این اتفاق یکبار در سال 84 افتاد و رئیس جمهوری وقت با 17میلیون رای به پیروزی رسید، درحالی که آرای کسانی که پای صندوق های رای نیامدند 18 میلیون نفر بود.

رجایی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: استمرار دولت روحانی باعث می شود دیپلماسی ایران دوباره در جهان مطرح شود و تعامل با جهان به نفع ایران است و باید از این فرصت استفاده کرد.

رجایی تصریح کرد: در آن دوره، نخبگان خانه نشین شدند و حتی کسانی مثل آیت الله هاشمی و ظریف اجازه نشر کتاب های خود را نداشتند و حتی اجازه ندادند کتاب محمدجواد ظریف در دانشگاهها تدریس شود.

رجایی اظهار کرد: جریان سیاسی رقیب هشت سال در این کشور قطعنامه های صادر شده علیه ایران را کاغذ پاره عنوان کردند، ولی نفت ایران به واسطه کسانی مثل بابک زنجانی فروخته می شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر