کد خبر: 20318
A

جهانگیری: آبرسانی به روستاها در سال 95 به اندازه هشت سال دولت گذشته است/ در این دولت به 9 هزار روستا گازرسانی شد

معاون اول رییس جمهوری، کشاورزی، صنعت و خدمات را سه بخش مهم در اقتصاد کشور دانست و گفت: در دولت یازدهم و در سال 95، در زمینه آبرسانی به روستاها به اندازه هشت سال دولت های نهم و دهم کار انجام داده ایم.

جهانگیری: آبرسانی به روستاها در سال 95 به اندازه هشت سال دولت گذشته است/ در این دولت به 9 هزار روستا گازرسانی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری  در حاشیه مراسم خدمات رسانی آب و برق به روستاها در جمع خبرنگاران درباره اینکه اگر رییس جموری شدید برنامه شما برای توسعه روستاها و محرومیت زدایی چیست؟ این مطلب را بیان کرد.
وی ادامه داد: روستاها کانون اصلی تولید است چرا که جمعیت قابل توجهی در روستاها داریم و حدود 27 درصد جمعیت در روستاها هستند که همه آنها به تولید اشتغال دارند. مهم ترین کالای مورد نیاز کشور امنیت غذایی است که کشاورزان در روستاها تولید می کنند.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: مهم این است ماندگاری روستاها را با برق، آب، گاز، راه مناسب و بهداشت تقویت کنیم که در دولت یازدهم کارهای بزرگی در این زمینه انجام گرفت.
جهانگیری اظهار کرد: در این دولت به 9 هزار روستا گازرسانی شد، بیش از 10 هزار کیلومتر راه روستایی درست شد و همچنین برق رسانی انجام گرفت. از نظر سلامت نیز کار بزرگی در روستا ها انجام شد.
وی تاکید کرد: البته کارهای بزرگتری از جمله اشتغال وجود دارد و در این زمینه ما از مجلس 1.5 میلیارد دلار به صورت ریالی درخواست کرده بودیم که به روستاییان برای تولید، وام دهیم، البته در دستور کار مجلس است و مطمئنم تا یکی دو ماه آینده این مبلغ تصویب خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار میلیارد تومان منابع خواهد بود که با تلفیق منابع نظام بانکی و برخی بودجه های دولت، حرکت بزرگی برای واحدهای صنایع تبدیلی و کوچک در روستاها خواهد بود.
جهانگیری گفت: اگر دنبال عدالت منطقه ای، امنیت غذایی و ماندگاری مردم در روستاها هستیم باید برای روستاهای کشور برنامه های دقیقی تهیه کنیم که هم در دولت یازدهم این اتفاق افتاد و هم برنامه های بهتری برای دولت دوازدهم تهیه شده است.
وی درباره اینکه برنامه های شما توسعه روستاها است یا صنعت؟ اظهار کرد: کشاورزی، خدمات و صنعت نقش خود را در اقتصاد دارند که خدمات با 50 درصد بیشترین سهم در تولید ناخالص کشور را دارد؛ یعنی سهم اصلی اشتغالزایی بخش خدمات کشور است.
رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: کشاورزی به دلیل دارا بودن اشتغالزایی زیاد و امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما بصورت جدی در اولویت قرار دادیم اما محدودیتی که در بخش کشاورزی داریم، محدودیت آب است. باید به مصرف منابع آب در بخش کشاورزی پرداخته شود، باید بهره وری را در کشاورزی بالا ببریم و ماشین آلات کشاورزی باید به صورت کامل تامین شود.
جهانگیری اضافه کرد: اراضی کشاورزی باید ساماندهی شود که الان در خوزستان کار بزرگی بر روی 550 هزار هکتار شروع شده که باید به دیگر کشورها نیز توسعه یابد.
وی ادامه داد: بخش صنعت نیز یکی از جهت گیری های اصلی است؛ به دلیل اینکه توسعه صنعتی می تواند به دنبال خودش توسعه کامل را در کشور ایجاد کند. این سه بخش باید به موازارت هم و کامل پیش بروند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر