کد خبر: 20322
A

عذرخواهی بازمانده حادثه آزادشهر از روحانی

برادر یکی از جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر در جریان سرکشی استاندار گلستان از خانواده آنان خطاب به استاندار گفت: مراتب عذرخواهی خانواده های داغدیده را نسبت به حرکت ناشایست برخی افراد به رئیس جمهوری محترم ابلاغ نمایید.

عذرخواهی بازمانده حادثه آزادشهر از روحانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برادر مهندس مهدی مشهدی از جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در جریان سرکشی استاندار گلستان از خانواده آنان، اظهار داشت: کارگران معدن و خانواده های آنان از اقشار شریف و زحمتکش و نیز مهمان نواز هستند و هرگز به خود اجازه توهین یا هتک حرمت به رئیس جمهوری را نمی دهند.
 وی با بیان اینکه حضور چند ساعته دکتر روحانی در جمع کارگران و خانواده های جانباخته در حادثه معدن آزادشهر سبب قوت قلب آنان شد، افزود: حرکت ناشایست افراد معدود به هیچ وجه مورد تایید کارگران زحمتکش و خانواده های جانباختگان نیست.
مشهدی اضافه کرد: گوش دادن به حرف ها و مشکلات کارگران و خانواده های آنان از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور و دستوراتی که دکتر روحانی برای بررسی دلایل حادثه و پیگیری حق و حقوق کارگران و جانباختگان دادند، واقعا سبب قوت قلب ما شد.
 وی تصریح کرد: برادر مرحوم ما در حادثه معدن زغال سنگ برای کمک به همکاران خود وارد معدن شد و پس از اینکه چندین نفر از کارگران را خارج کرد در مرتبه آخر دچار گازگرفتگی شد و جان خود را از دست داد. 
مشهدی یادآور شد: اقدام برادر ما ایثارگرانه بود و به آن افتخار می کنیم و از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم پیگیری های لازم را برای قرار دادن جانباختگان این حادثه در ردیف شهدای خدمت انجام دهند.
استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: حضور بنده و تعدای از مدیران کل استان برای سرکشی از خانواده جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر که بسیار غم انگیز بود، علاوه بر وظیفه اخلاقی و انسانی، اجرای دستور و ابلاغ پیام تسلیت و ابراز همدری شخص رئیس جمهوری محترم است.
حسن صادقلو گفت: حرکتی که در زمان سفر رئیس جمهور از سوی عده ای خاص انجام شد، رفتار آنچنان بدی در حد آنچه که بازتاب یافت نبود ولی متاسفانه رسانه های مخالف و منتقد و برخی افراد سودجو آنرا بزرگنمایی کردند.
وی افزود: رفتار توام با متانت رئیس جمهور در این حرکت و گوش دادن به سخنان کارگران و خانواده های جانباختگان ظرفیتی بزرگ و نشان از شخصیت والای دکتر روحانی دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی یکشنبه 17 اردیبهشت در سفری چند ساعته به شهرستان آزادشهر رفت و از نزدیک باخانواده های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
 دکتر روحانی همچنین با حضور در محل معدن از نزدیک با نیروهای امداد و نجات و کارگران این معدن نیز دیدار و گفت و گو کرد و در سخنانی بر لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با خاطیان حادثه انفجار معدن آزادشهر تاکید و دستورات لازم برای بررسی مسائل و مشکلات کارگران و خانواده های جانباختگان را صادر کرد.
 به گزارش ایرنا، درحادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، علاوه بر مصدوم شدن 73 نفر از کارگران این معدن، تاکنون 42 نفر نیز جان خود را از دست دادند ضمن اینکه تلاش برای یافتن یک یا دو کارگر دیگر همچنان ازسوی نیروهای امدادی ادامه دارد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر