کد خبر: 20343
A
رییس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران:

امکان رد صلاحیت تاییدشدگان انتخابات شوراها وجود ندارد

رییس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران اعلام کرد: کسانی که تاییدصلاحیت شده بودند، مجددا ردصلاحیت نشده‌اند.

امکان رد صلاحیت تاییدشدگان انتخابات شوراها وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ فاطمه سعیدی با اشاره به اتمام روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و رسیدگی کامل به شکایت‌ها و اعتراض‌های برخی از نامزدهای ردصلاحیت شده اعلام کرد: تمامی اعتراض‌های نامزدهای انتخابات سوراهای شهر و روستا که به هیات نظارت ارسال شده بود، به دقت مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نهایی به فرمانداری اعلام شد.

رییس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران گفت: باتوجه به اینکه بنابر قانون پس از بررسی صلاحیت کاندیداها توسط هیات نظارت متشکل از نمایندگان مجلس، اعلام اسامی نامزدها برعهده فرمانداری است، تمامی نتایج و اسامی را به فرمانداری اعلام کردیم که در اسرع وقت اعلام شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بنابر برخی خبرها و اعلام نایب رییس مجلس و بعضی دیگر از نمایندگان، فشارهایی برای انصراف تعدادی از کاندیداهای تاییدشده صورت گرفته، گفت: به هیچ عنوان این مسئله را تایید نمی‌کنم و باید بگویم که در جریان این مسائل نیستم.

رییس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره توضیحات دادگستری درواکنش به نطق امروز مطهری اعلام کرد: خط قرمز هیات‌های مرکزی قانون است و هیات نظارت تهران نیز صرفا به همین خط قرمز یعنی رعایت مر قانون پایبند است.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در واکنش به نگرانی فعالان سیاسی مبنی بر تکرار ماجرای منتخب سوم اصفهان که پس از تاییدصلاحیت و کسب آرای مردم، ازسوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد و اینکه چنین اتفاقی در انتخابات شوراها تکرار شود گفت: لیست بر اساس افرادی که تایید شدند، بسته خواهد شد و این درحالی است که ساز و کار نظارت بر انتخابات مجلس با شوراهای شهر متفاوت است.

او گفت: در انتخابات شورای شهر چنین اتفاقی که نامزدی تایید شود و بعد دوباره بگویند ردصلاحیت شده، وجود ندارد.

سعیدی در پایان بار دیگر تصریح کرد: کسانی که تاییدصلاحیت شده بودند، مجددا ردصلاحیت نشده‌اند.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر