کد خبر: 20459
A
طبق یک پژوهش اسرائیلی؛

رژیم صهیونیستی با خطراتی روبه‌روست که به زوالش می‌انجامد

یک مرکز پژوهشی رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش سیاسی کوتاهی "رویکردی بدبینانه" از افق پیش روی اسرائیل را با توجه به چالش‌های موجود اجتماعی و اقتصادی متعدد و بزرگ ارائه کرد.

رژیم صهیونیستی با خطراتی روبه‌روست که به زوالش می‌انجامد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نوشته روزنامه عبری زبان اورشلیم پست، طبق گزارش کوتاه منتشر شده از سوی مرکز پژوهشی "shoresh" رژیم صهیونیستی،‌ چالش‌های اجتماعی و اقتصادی موجود در اراضی اشغالی توان این رژیم را در دفاع از خود تهدید می‌کند.

این مرکز تاکید کرد، تنها یک بحران امنیتی و یا اقتصادی احتمال دارد عملیاتی را به راه اندازد که هیچ بازگشتی ندارد.

دن بن داوود، یکی از پژوهشگران این مرکز به همراه ایال کیمهی، معاون مدیر مرکز گزارش مذکور را به درخواست "شورای ملی اقتصاد" وابسته به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهیه کردند.

این مرکز پژوهشی در ادامه کاهش تولید، افزایش عدم برابری در سطح جامعه و گسترش فقر را برخی از چالش‌های بزرگی دانست که آینده اسرائیل را تهدید می‌کنند.

در این گزارش بر لزوم تکیه بر یک راهکار ریشه‌ای برای اصلاح شرایط در برخی حوزه‌های حساس از جمله آموزش مهارت‌ها،‌ زیرساخت‌های حمل و نقل،‌ مسکن، بهداشت و شفافیت در بودجه تاکید شده است.

دو مولف گزارش یادشده در ادامه نسبت به افزایش فاصله میان اسرائیل و اقتصادهای پیشرفته جهان هشدار داده و تاکید کردند،‌ افزایش بیش از حد کمک‌ها به بخش اجتماعی راه‌حلی مقطعی است و دستیابی به راه‌حلی طولانی مدت نیازمند فراهم کردن شرایط بهتر برای شهروندان جهت افزایش بهره‌بری و بهبود شرایط اجتماعی‌شان و نیز اصلاح ساختاری در حوزه آموزش و ارتقای کیفیت زیرساخت‌ها به شکل ریشه‌ای است_ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر