کد خبر: 20486
A
در دیدارسفیر چین؛

امیرعبداللهیان: ادعای عربستان درباره انتقال سلاح از ایران به یمن بی اساس است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی درامور بین الملل ادعای عربستان مبنی بر انتقال سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن را کاملا بی اساس دانست.

امیرعبداللهیان: ادعای عربستان درباره انتقال سلاح از ایران به یمن بی اساس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، حسین امیرعبداللهیان عصرامروز(چهارشنبه) دردیدار با «پانگ سن» سفیر چین در ایران با بیان این مطلب افزود: آب های بین‌المللی از طریق گروه‌های تروریستی موجود در جنوب یمن درمعرض تهدید قرار دارد.
وی دراین دیداربا اشاره به روند خوب و رو به رشد روابط دو کشور در زمینه های مختلف اظهارکرد: بی تردید تحرکات بیشتر پارلمانی به روند تسهیل و تسریع انجام همکاری‌های دو جانبه کمک خواهد کرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی دراموربین الملل با اشاره به اهمیت روابط دو کشوراضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ریاست گروه دوستی پارلمانی تهران- پکن را عهده دار شده است.
وی همچنین بر آمادگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای تحرک بخشی به روابط پارلمانی تاکید کرد.

**تروریست ها مخالف صلح در سوریه هستند
امیرعبداللهیان درادامه با توجه به تحولات غرب آسیا گفت: مذاکرات آستانه گامی به جلو است، اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد شکست آتش‌بس محلی در سوریه و طرح صلح آستانه وجود دارد زیرا تروریست‌ها مخالف صلح هستند.
وی با اشاره به محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط حکومت بحرین و سلب غیرقانونی تابعیت این عالم اسلامی جلیل‌القدر یادآورشد: اگر اقدامی علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم انجام شود حکومت بحرین نمی‌تواند تبعات آن را تحمل کند زیرا این عالم بزرگ دینی متعلق به جهان اسلام ‌است.

**مشکلات بحرین همانند سوریه و یمن صرفا راه حل سیاسی دارد
امیرعبداللهیان افزود: تحولات منطقه نشان داد که روش های نادرست نظامی و امنیتی کمکی به رفع مشکلات پیچیده منطقه نمی‌کند و بحرین نیزهمانند سوریه و یمن صرفا راه حل سیاسی دارد.
در این دیدارهمچنین برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات اخیر کره جنوبی، کره شمالی و غرب آسیا (خاورمیانه) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
امیرعبداللهیان نزدیکی مواضع تهران- مسکو- پکن را در تقویت راه حل های سیاسی در بحران‌ها ستود.

**عربستان در سایه تجاوز به یمن به رشد بی رویه تروریسم در منطقه کمک کرده است
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، در مورد تحولات یمن با بیان اینکه ادعای عربستان مبنی بر انتقال سلاح از سوی جمهوری اسلامی ایران به یمن کاملاٌ بی اساس است، تصریح کرد: عربستان در سایه تجاوز به یمن به رشد بی رویه تروریسم در منطقه کمک کرده است و اکنون آب های بین‌المللی از طریق گروه‌های تروریستی موجود در جنوب یمن در معرض تهدید قرار دارد.

** دو کشور در مسائل مختلف دارای مواضع مشترک و یکسانی هستند
سفیرجمهوری خلق چین درکشورمان نیز دراین دیدار، ضمن ابراز آمادگی کشور چین برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها، گفت: همکاری فی مابین دو کشور در همه سطوح با روند خوبی روبرو است و خوشبختانه دو کشور در مسائل مختلف دارای مواضع مشترک و یکسانی هستند.
«پانگ سن» درایران همچنین با اشاره به بحران جاری میان پیونگ یانگ و واشنگتن بیان داشت: به باور ما راه‌حل این تنش‌ها گفت وگوی مستقیم طرفین است.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی نمودن انتخاب رئیس جمهور جدید کره جنوبی گفت: این انتخاب می‌تواند یک فرصت برای حل و فصل تنش‌های بین دو کره باشد. چین هم مایل است برای حل این مسئله نقش خود را ایفا نماید.
به گزارش خانه ملت، سفیر چین در ایران در پایان از تحرک بخشی بیشتر به روند همکاری‌های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر